Flesland, Bergen, 1970 (off topic)
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Sitter som vanlig og surfer flyfoto, og ettersom Bergenskart nå kommer med flyfoto fra 1970 også, oppdaget jeg noe interessant i det militære området ved Flesland. På 1970-foto ser man masse bygninger, mens det i 2005 ikke finnes spor etter noe.
Last edited by Tarjei on 12 Mar 2009 17:19, edited 1 time in total.
Hvis du tenker på tråden om sensur av flyfoto er nok dette ikke tilfellet her. Har flydd forbi utallige ganger, og hadde nok merket det om det var tilfellet. I tillegg er kvaliteten på sensuren der dette er tilfelle ganske dårlig, så det er ikke vanskelig å skjønne at det er noen som har vært ute med skog-tusjen. Dette er forøvrig ikke Storrinden hvis det var det du mente, dette er inne på selve flyplassområdet...
Hvis dette var tilfelle burde man jo sett noe når man kikket ut av flyvinduet hver gang man tok av eller landet på Flesland, med mindre anlegget er ekstremt godt kamuflert. Den eneste muligheten jeg kan tenke meg er at det er tegnet inn fiktive anlegg på fotoene fra 1970 for å skremme Russerne. Var det dette du mente?
Nei det er ikke det jeg mente. Området ER/VAR forsvarets område, og det ER retusjert. Studer bildene litt bedre så kommer du sikkert fram til løsningen.Den eneste muligheten jeg kan tenke meg er at det er tegnet inn fiktive anlegg på fotoene fra 1970 for å skremme Russerne. Var det dette du mente?
Paul S.