Kystfort Quiz

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Natter

TommyG wrote:Krysser fingrene og satser på at jeg ikke har lagt ut dette i quiz-en tidligere.
Virker kjent - mener jeg har vært der, men klarer ikke å pinpointe det i farten... :-|
TommyG
Site Admin

Natter wrote:
TommyG wrote:Krysser fingrene og satser på at jeg ikke har lagt ut dette i quiz-en tidligere.
Virker kjent - mener jeg har vært der, men klarer ikke å pinpointe det i farten... :-|
Dette må vel kanskje ansees som et hint.

Ja, jeg er rimelig sikker på at du har vært der :-)
--
Tommy
Natter

TommyG wrote:Dette må vel kanskje ansees som et hint.

Hmm... litt usikker på hvordan jeg skal tolke det :)

Har ikke tid til å lete gjennom fotosamlingen for å bli helt sikker, så her må en prøve med en (kvalifisert) gjetning igjen: Magefølelsen sier Trondheimsfjorden og Brettingen (tror det må være tatt helt på toppen i så fall, for jeg får ikke Hysnes til å stemme 100% i bakgrunnen...)?
TommyG
Site Admin

Natter wrote:
TommyG wrote:Dette må vel kanskje ansees som et hint.

Hmm... litt usikker på hvordan jeg skal tolke det :)
Det er vel bare en type anlegg langs kysten hvor jeg er ganske sikker på at du har vært innom alle.
--
Tommy
Natter

TommyG wrote:Det er vel bare en type anlegg langs kysten hvor jeg er ganske sikker på at du har vært innom alle.
Skjønner hva du mener, men du tar nok feil dessverre :sur: (jobber med saken dog :) ).

Da forkastes Trondheimsfjorden til fordel for Oslofjorden og et litt lurt snitt fra Nordre Kaholmen?
(skulle det være bom igjen, melder jeg pass og kryper til sengs og gremmes :? ).
TommyG
Site Admin

Natter wrote:
TommyG wrote:Det er vel bare en type anlegg langs kysten hvor jeg er ganske sikker på at du har vært innom alle.
Skjønner hva du mener, men du tar nok feil dessverre :sur: (jobber med saken dog :) ).

Da forkastes Trondheimsfjorden til fordel for Oslofjorden og et litt lurt snitt fra Nordre Kaholmen?
(skulle det være bom igjen, melder jeg pass og kryper til sengs og gremmes :? ).
Nei, det er nok ett sted imellom de to.
--
Tommy
Natter

TommyG wrote:Nei, det er nok ett sted imellom de to.
Sukk... Ok, burde gi meg før jeg dummer meg helt ut, men ser nå at det må være Julneset i bakgrunnen, og da står vi antagelig på Julholmen (lover å logge meg av for resten av kvelden hvis det ikke stemmer nå! PDT_Armataz_01_18 ).
TommyG
Site Admin

Natter wrote:
TommyG wrote:Nei, det er nok ett sted imellom de to.
Sukk... Ok, burde gi meg før jeg dummer meg helt ut, men ser nå at det må være Julneset i bakgrunnen, og da står vi antagelig på Julholmen (lover å logge meg av for resten av kvelden hvis det ikke stemmer nå! PDT_Armataz_01_18 ).
Da ser det ut til at du kan få lov til å tilbringe resten av kvelden pålogget også :-) Står vel her på taket av Torpedobatterie Julholmen.
--
Tommy
Natter

TommyG wrote:Da ser det ut til at du kan få lov til å tilbringe resten av kvelden pålogget også :-) Står vel her på taket av Torpedobatterie Julholmen.
Takk - dette holdt på å knekke meg helt, og kunne fort blitt svært traumatisk... PDT_Armataz_01_18

Jaja, denne bør vel ikke by på de store utfordringene, da det er et godt besøkt sted. Hvor finner vi betongklumpen?
Attachments
IMG_1895.jpg
IMG_1895.jpg (125.96 KiB) Viewed 1119 times
TommyG
Site Admin

Ser ut som en R636a? Det er iallefall ikke Julneset... hvilke andre plasser i Norge hadde en slik? Om jeg husker rett så var vel ikke denne så vanlig i Norge?
--
Tommy
Natter

TommyG wrote:Ser ut som en R636a? Det er iallefall ikke Julneset... hvilke andre plasser i Norge hadde en slik? Om jeg husker rett så var vel ikke denne så vanlig i Norge?
Er litt på tynn is ift. regelbau-kategorisering, men jeg tror ikke dette engang holder til en 'a' variant..? :)
Natter

Virker som det er en liten downperiode her nå ja... I motsetning til de mer obskure og bortgjemte plassene i Østfold med rester fra århundreskiftet som molich og TommyG har frekventert den siste tiden ( PDT_Armataz_01_18 ), er dette et sted svært mange er innom. Objektet er også godt dekket av foto her inne fra før (muligens fra litt andre vinkler).
Vevang

HKB 22-978 Varnes :) Ingen regel
Natter

Korrekt.
TommyG
Site Admin

Finner ingen andre bilder av denne kommandobunkeren her på forumet og google images kom bare opp med et par dårlige bilder.
--
Tommy
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”