Skulle tro at denne bunkeren er av de mer besøkte, men jeg kan vel si såpass at vi er ganske langt sør i landet.Natter wrote:Neste oppgave (hva/hvor):
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.Erik H wrote:Sandsøy stemmer og natter vinner neste quizDet var en bra omvei, men ble invitert dit for å se på rester fra den kalde krig + overnatting. skikkelig lange tunneller og trapper som tar pusten fra en. Mulig jeg skal tegne fortet slik det var den gang eller slik den er nå (sprengt overalt).
"Valhall" hadde en egen hjemmeside en gang i tiden hvor det lå en del info med bilder og video fra anlegget. Ser ut som den er borte nå - vet ikke om virksomheten flyttes til Meløyvær eller om de skal ha "drift" på begge anleggene?Einherjer wrote:Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.
Ellers var vel Sandsøy et av fortene amerikanerene fikk boltre seg i mtp. utprøving av sprengstoff?
Overraskende at det ikke kommer noe forslag på denne...Natter wrote:Skulle tro at denne bunkeren er av de mer besøkte, men jeg kan vel si såpass at vi er ganske langt sør i landet.Natter wrote:Neste oppgave (hva/hvor):
Ser av postinger at mange har vært her (ikke så lenge siden det var et spørsmål fra dette batteriet også).
Tror ikke det er noe samarbeid mellom firmaet Sandsøy Fort og Valhall nå, men det kan sikkert signaturen Sandsøy Fort her på forumet si noe om.Natter wrote:"Valhall" hadde en egen hjemmeside en gang i tiden hvor det lå en del info med bilder og video fra anlegget. Ser ut som den er borte nå - vet ikke om virksomheten flyttes til Meløyvær eller om de skal ha "drift" på begge anleggene?Einherjer wrote:Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.
Ellers var vel Sandsøy et av fortene amerikanerene fikk boltre seg i mtp. utprøving av sprengstoff?
Det stemmer at amerikanerne var der og sprengte anlegget. Så det meste av fjellanlegget er nå i en sørgelig forfatning.
Hadde vært kjekt - kanskje vi også får noen ord om hvorfor de tar seg til rette med å bruke bilder og annet materiale uten å spørre om tillatelse...Ole wrote:Tror ikke det er noe samarbeid mellom firmaet Sandsøy Fort og Valhall nå, men det kan sikkert signaturen Sandsøy Fort her på forumet si noe om.

http://sandsoyfort.no/krigsminner/
Nå går quizen helt av bane, men det siste kan jeg svare for. Gutta på Sandsøy Fort skulle presentere et opplegg rundt om Harstad ang. kystfort og ymse fra krigen. Jeg laget noe kjapt på et par timer som skulle brukes til en intern presentasjon. Siden dette skulle presenteres på en iPad så la jeg de på hjemmesiden (som jeg også har laget for de). Det var meningen at den skulle bort etterpå, men den ble glemt. Nå som jeg ser at bildene ikke tilhører hverken meg selv eller sandsøy så skal jeg ta de bort da jeg også er admin der. (vel noe er mitt, men like greit å ta bort alt).
Erik H
Erik H
Erik H wrote:Nå som jeg ser at bildene ikke tilhører hverken meg selv eller sandsøy så skal jeg ta de bort da jeg også er admin der. (vel noe er mitt, men like greit å ta bort alt).

Back on track, bilde av aktuell bunker fra utsiden (dette er vel å gi det inn med teskje, men dog...

- Attachments
-
- IMG_1955.jpg (50.63 KiB) Viewed 1442 times
Er nok på Lindesnes her ;-)
Mvh
Erik E
Mvh
Erik E
Kan prøve litt lenger nord, hvor er dette?
- Attachments
-
- Quiz210812.jpg (90.76 KiB) Viewed 1376 times
Hm... Ingen som vil tippe engang 
Hva om jeg sier vi er i Rogaland...
Mvh
Erik E

Hva om jeg sier vi er i Rogaland...
Mvh
Erik E
Hallo
Fjøløyvarden er rett = HKB Fjøløy