Kystfort Quiz

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Natter

Natter wrote:Neste oppgave (hva/hvor):
Skulle tro at denne bunkeren er av de mer besøkte, men jeg kan vel si såpass at vi er ganske langt sør i landet.
Einherjer

Erik H wrote:Sandsøy stemmer og natter vinner neste quiz :bra: Det var en bra omvei, men ble invitert dit for å se på rester fra den kalde krig + overnatting. skikkelig lange tunneller og trapper som tar pusten fra en. Mulig jeg skal tegne fortet slik det var den gang eller slik den er nå (sprengt overalt).
Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.
Natter

Einherjer wrote:Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.
"Valhall" hadde en egen hjemmeside en gang i tiden hvor det lå en del info med bilder og video fra anlegget. Ser ut som den er borte nå - vet ikke om virksomheten flyttes til Meløyvær eller om de skal ha "drift" på begge anleggene?

Ellers var vel Sandsøy et av fortene amerikanerene fikk boltre seg i mtp. utprøving av sprengstoff?
Natter

Natter wrote:
Natter wrote:Neste oppgave (hva/hvor):
Skulle tro at denne bunkeren er av de mer besøkte, men jeg kan vel si såpass at vi er ganske langt sør i landet.
Overraskende at det ikke kommer noe forslag på denne...
Ser av postinger at mange har vært her (ikke så lenge siden det var et spørsmål fra dette batteriet også).
Ole

Natter wrote:
Einherjer wrote:Har du mulighet til å utdype dette litt? Det eksisterer lite info om Sandsøy etter nedleggelsen.
"Valhall" hadde en egen hjemmeside en gang i tiden hvor det lå en del info med bilder og video fra anlegget. Ser ut som den er borte nå - vet ikke om virksomheten flyttes til Meløyvær eller om de skal ha "drift" på begge anleggene?

Ellers var vel Sandsøy et av fortene amerikanerene fikk boltre seg i mtp. utprøving av sprengstoff?
Tror ikke det er noe samarbeid mellom firmaet Sandsøy Fort og Valhall nå, men det kan sikkert signaturen Sandsøy Fort her på forumet si noe om.

Det stemmer at amerikanerne var der og sprengte anlegget. Så det meste av fjellanlegget er nå i en sørgelig forfatning.
Natter

Ole wrote:Tror ikke det er noe samarbeid mellom firmaet Sandsøy Fort og Valhall nå, men det kan sikkert signaturen Sandsøy Fort her på forumet si noe om.
Hadde vært kjekt - kanskje vi også får noen ord om hvorfor de tar seg til rette med å bruke bilder og annet materiale uten å spørre om tillatelse... :x

http://sandsoyfort.no/krigsminner/
Erik H
Site Admin

Nå går quizen helt av bane, men det siste kan jeg svare for. Gutta på Sandsøy Fort skulle presentere et opplegg rundt om Harstad ang. kystfort og ymse fra krigen. Jeg laget noe kjapt på et par timer som skulle brukes til en intern presentasjon. Siden dette skulle presenteres på en iPad så la jeg de på hjemmesiden (som jeg også har laget for de). Det var meningen at den skulle bort etterpå, men den ble glemt. Nå som jeg ser at bildene ikke tilhører hverken meg selv eller sandsøy så skal jeg ta de bort da jeg også er admin der. (vel noe er mitt, men like greit å ta bort alt).

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Natter

Erik H wrote:Nå som jeg ser at bildene ikke tilhører hverken meg selv eller sandsøy så skal jeg ta de bort da jeg også er admin der. (vel noe er mitt, men like greit å ta bort alt).
:bra:

Back on track, bilde av aktuell bunker fra utsiden (dette er vel å gi det inn med teskje, men dog... PDT_Armataz_01_18 ):
Attachments
IMG_1955.jpg
IMG_1955.jpg (50.63 KiB) Viewed 1449 times
Erik E
Site Admin

Er nok på Lindesnes her ;-)

Mvh
Erik E
Natter

Selvsagt :)
Erik E
Site Admin

Kan prøve litt lenger nord, hvor er dette?
Attachments
Quiz210812.jpg
Quiz210812.jpg (90.76 KiB) Viewed 1383 times
Erik E
Site Admin

Hm... Ingen som vil tippe engang :-)
Hva om jeg sier vi er i Rogaland...

Mvh
Erik E
dietl

Et skudd i natten: HKB 9/978 Mallethuen ?
rhandber

vet ikke hva tyskerne ga det for navn, men ligger det på en plass kalt Fjøløyvarden? :)
MVH

Roar Handberg

Hallo

Fjøløyvarden er rett = HKB Fjøløy :wink:

Mvh
Erik E
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”