Om du er interesert i unike og upbliserte fargebilder tatt i Norge under krigen ,så kjøp
denne ukens utgave av VI menn nr.18 58,-
Det er snakk om 157 fargedias tatt av en tysk offiser .
Artikkelen om bildesamlingen finner du på sidene 4-8 .
Det er daglig leder ved Museum Nord - Lofoten Krigsminnemuseum, William Hakvaag
som har sikret seg denne bilde samlingen.
Og allerede i neste utgave av VI menn(nr.19) får vi se flere av bildene fra samlingen.
Unike fargebilder fra 2. verdenskrig tatt i Norge
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Henning Dalsvåg
Mvh Henning Dalsvåg
Jeg har scannet artiklene fra begge utgavene av bladet og laget en pdf-fil (totalt 8 sider), men selv i kraftig redusert utgave ble den for stor for opplasting her.
Om noen vil ha en kopi er det bare å sende mailadressen på PM (har tre "kvaliteter" på hhv. 74, 18 og 6Mb).
Om noen vil ha en kopi er det bare å sende mailadressen på PM (har tre "kvaliteter" på hhv. 74, 18 og 6Mb).
- Henning Dalsvåg
Der er mye interesant i VI menn bladet for tiden i og med at
det hentes frem artikkler som har hvert publisert for en god del år siden.
Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene
som har sin faste plass i bladet ...
det hentes frem artikkler som har hvert publisert for en god del år siden.
Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene
Mvh Henning Dalsvåg
Mulig det gjelder i Rogaland, men jeg har en mistanke om at holdningen er motsatt i andre (mer syndige) deler av landet..?Henning Dalsvåg wrote:Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene

Så ikke vær redd de lettkledde jentene Henning, de er helt sikkert snille, og nei - du havner ikke i helvete fordi du leser Vi Menn....

Kai
Natter wrote:Mulig det gjelder i Rogaland, men jeg har en mistanke om at holdningen er motsatt i andre (mer syndige) deler av landet..?Henning Dalsvåg wrote:Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene

- Henning Dalsvåg
Har ikkje sagt at eg e redde di hellerbactuz wrote:Nei, jeg ser ingen grunn til å la være å kjøpe Vi Menn på grunn av lettkledde damer... Er verken romperytter eller kristeligøs, så jeg er ikke redd noen harmløse bilder av vakre jenter i bladet. Bladet har interessante artikler om andre verdenskrig i hvert eneste nummer og er vel det eneste ukebladet som fremdeles prioriterer stoff fra denne perioden høyt.
Så ikke vær redd de lettkledde jentene Henning, de er helt sikkert snille, og nei - du havner ikke i helvete fordi du leser Vi Menn....![]()
Kai

Mvh Henning Dalsvåg