Unike fargebilder fra 2. verdenskrig tatt i Norge

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Henning Dalsvåg

Om du er interesert i unike og upbliserte fargebilder tatt i Norge under krigen ,så kjøp
denne ukens utgave av VI menn nr.18 58,-
Det er snakk om 157 fargedias tatt av en tysk offiser .
Artikkelen om bildesamlingen finner du på sidene 4-8 .
Det er daglig leder ved Museum Nord - Lofoten Krigsminnemuseum, William Hakvaag
som har sikret seg denne bilde samlingen.
Og allerede i neste utgave av VI menn(nr.19) får vi se flere av bildene fra samlingen.
CIMG3108.JPG
CIMG3108.JPG (251 KiB) Viewed 1202 times
Mvh Henning Dalsvåg
Natter

Jeg har scannet artiklene fra begge utgavene av bladet og laget en pdf-fil (totalt 8 sider), men selv i kraftig redusert utgave ble den for stor for opplasting her.

Om noen vil ha en kopi er det bare å sende mailadressen på PM (har tre "kvaliteter" på hhv. 74, 18 og 6Mb).
bactuz

Dropbox.com er kjempefin til slik deling Natter :)
Sjekk ut den så får du en enkel løsning for deling av filer som er for stor for forum og mail...

Kai
Knut Ø.

Se flere av nazi-offiserens sensasjonelle....
:oops:

Vi Menn ja....
Henning Dalsvåg

Der er mye interesant i VI menn bladet for tiden i og med at
det hentes frem artikkler som har hvert publisert for en god del år siden.
Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene
som har sin faste plass i bladet ...
Mvh Henning Dalsvåg
Natter

Henning Dalsvåg wrote:Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene
Mulig det gjelder i Rogaland, men jeg har en mistanke om at holdningen er motsatt i andre (mer syndige) deler av landet..? :smoke:
rhandber

he he, er det en grunn til å IKKE kjøpe bladet når det inneholder lettkledde damer??? eller abbonenteres det mest på fjøsnytt på den kanten? :D
MVH

Roar Handberg

:D Nei, jeg ser ingen grunn til å la være å kjøpe Vi Menn på grunn av lettkledde damer... Er verken romperytter eller kristeligøs, så jeg er ikke redd noen harmløse bilder av vakre jenter i bladet. Bladet har interessante artikler om andre verdenskrig i hvert eneste nummer og er vel det eneste ukebladet som fremdeles prioriterer stoff fra denne perioden høyt.
Så ikke vær redd de lettkledde jentene Henning, de er helt sikkert snille, og nei - du havner ikke i helvete fordi du leser Vi Menn.... PDT_Armataz_01_14

Kai
Knut Ø.

Natter wrote:
Henning Dalsvåg wrote:Men der er nok mange som ikke kjøper bladet pga de lettkledde jentene
Mulig det gjelder i Rogaland, men jeg har en mistanke om at holdningen er motsatt i andre (mer syndige) deler av landet..? :smoke:
PDT_Armataz_01_14 PDT_Armataz_01_14
Henning Dalsvåg

bactuz wrote::D Nei, jeg ser ingen grunn til å la være å kjøpe Vi Menn på grunn av lettkledde damer... Er verken romperytter eller kristeligøs, så jeg er ikke redd noen harmløse bilder av vakre jenter i bladet. Bladet har interessante artikler om andre verdenskrig i hvert eneste nummer og er vel det eneste ukebladet som fremdeles prioriterer stoff fra denne perioden høyt.
Så ikke vær redd de lettkledde jentene Henning, de er helt sikkert snille, og nei - du havner ikke i helvete fordi du leser Vi Menn.... PDT_Armataz_01_14

Kai
Har ikkje sagt at eg e redde di heller :blee:
Mvh Henning Dalsvåg
rhandber

Og i motsetning til hva enkelte krefter vil ha det til, så blir man ikke blind! :D
MVH

Roar Handberg

rhandber wrote:Og i motsetning til hva enkelte krefter vil ha det til, så blir man ikke blind! :D
Det blir heller en motsatt effekt. Man får store konsentrerte øyne PDT_Armataz_01_18
C. Hoff
ole w

enig med hoff der ja :D
ow
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”