I tiden hvor forsvaret trekker seg ut av områder med bunkere så kommer skfte eiendom (som forvalter militære områder) og sikrer de slik at de ikke skal være farlige.
I over 60 år har vi hatt bunkere i Norge. Selv har jeg sprunget rundt i bunkere og tunneler siden jeg var barn og jeg har enda ikke klart å skade meg; bank i bordet. Slik er det ikke lengre. Man kan nesten ikke klandre de militære, men det er lov til å fortelle dat vi graver igjen viktige krigsminner og stimulerer neppe unger til å ta del i det som flere ser på som en spennende hobby. det er farligere ting i samfunnet enn en bunker!
Nå er det heldigvis flere bunkere idag enn det er betong til å fylle de igjen med... ennå. Så ta ditt kamera og dra ut for å dokumentere en bunker i ditt lokale område. Neste år så er kanhende området fylt igjen med sand og bunkeren murt igjen.
Vedlagt er et bilde fra S Berg som viser en bunker på Ørlandet som skal fylles igjen ganske snart. Selv har jeg ikke vært der, men drar dit så snart som mulig for å kartlegge før den blir murt igjen.