jeg bygger modelltanks i nesten full skala:)

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

RasmusTerne

overland53 wrote:Er vi på rett forum her? Synes denne debatten ikke hører hjemme på Kystfort
Vel,tråden heter jo "modellbygging", og en modell er vel en modell,selv i skala 1:1. :)
Sigfred R.
ole w

tenkte å bruke bremsestyring. Da kan jeg trikse litt å få til å bruke 2 bremsepumper. Hadde egentlig tenkt å bruke en automat kasse med bakhjulstrekk men det er nå dette jeg har PDT_Armataz_01_18 Hadde ikke tenkt å bruke fiat ramma men lage min egen. Og ja dette er et forum for kystfort, men det er mye mere enn bare kystfortene som er spennende og dette er faktisk ett modellprojekt. Er grensefortene Kystfort å nå da? Nei, det må være rom for litt mere enn bare kystfort på et slik type forum PDT_Armataz_01_29
ow
KOS
Moderator

overland53 wrote:Er vi på rett forum her? Synes denne debatten ikke hører hjemme på Kystfort
Enig i det. Nå er den i KAFFIKROKEN - der ellers mye havner som skulle vært i andre tema PDT_Armataz_01_18

Ellers så savner vel flere enn meg bilder ?
ole w wrote:her vil jeg skrive hva jeg har gjort hver fredag og vil også legge til bilder.
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
ole w

Har litt problemer på den fronten. Har ikke kabelen som trengs mellom mobil og data :rodme: noen som kan fortelle meg hvordan bluetoothen på en acer aspire 538zg funker? ps: helt greit at tråden er flyttet, men kunne gjerne fått en pm PDT_Armataz_01_29
ow
Erik H
Site Admin

acer aspire 538zg funker?
svar skrevet. ++....

Erik
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
ole w

her kommer noen bilder av bilen i nåverende stand.
Attachments
Fronten med kufanger
Fronten med kufanger
018.JPG (58.66 KiB) Viewed 938 times
sett fra siden
sett fra siden
019.JPG (58.84 KiB) Viewed 938 times
ikke så mye motor:(
ikke så mye motor:(
020.JPG (58.55 KiB) Viewed 938 times
ow
ole w

beklager bildekvaliteten men mobilkameraet er rævva :sint:
ow
overland53

Kan selvsagt bare la være å lese mer selv, men mener fortsatt at dette ikke hører hjemme på dette forum. Vedkommende som har store planer i hodet sitt besitter tydeligvis ikke kunnskap, kompetanse, mulighet eller midler til å bygge en kopi av et militærkjøretøy. Og hvorfor gjøre det i det hele tatt? Anbefaler overføring til HMK's hjemmeside for denslags, det er de som befatter seg med kjøretøy.
ole w

overland53 wrote:Kan selvsagt bare la være å lese mer selv, men mener fortsatt at dette ikke hører hjemme på dette forum. Vedkommende som har store planer i hodet sitt besitter tydeligvis ikke kunnskap, kompetanse, mulighet eller midler til å bygge en kopi av et militærkjøretøy. Og hvorfor gjøre det i det hele tatt? Anbefaler overføring til HMK's hjemmeside for denslags, det er de som befatter seg med kjøretøy.

Går mekanisk på førsteåret og har skrudd mer enn de fleste, det største jeg har mekket på er en scania med v8 og turbo. ! Og hvis det ikke skal være takhøyde for kjøretøy inne på dette forumet kan jeg bare varsle fra om at jeg trekker meg herifra med en gang! var å kiket på et belte som jeg har fått senest i går, har bremsesystem til styring og begynner tegning av 3d modell snart.
ow
RasmusTerne

overland53 wrote:Kan selvsagt bare la være å lese mer selv, men mener fortsatt at dette ikke hører hjemme på dette forum. Vedkommende som har store planer i hodet sitt besitter tydeligvis ikke kunnskap, kompetanse, mulighet eller midler til å bygge en kopi av et militærkjøretøy. Og hvorfor gjøre det i det hele tatt? Anbefaler overføring til HMK's hjemmeside for denslags, det er de som befatter seg med kjøretøy.
Synes ikke ikke slike personkarakteristikker er god tone på et diskusjons/informasjons forum.
Trådens relevans for forumet får man kanskje la mod. avgjøre?
Her er vel flere tråder på forumet som ikke relaterer seg spesielt til kystfort?
Tross mine grå hår hadde jeg selv blitt provosert av et slikt inlegg.
Sigfred R.
ole w

var kanskje litt i krasseste laget, men blir ganske irritert av sånne bedrevitere. fint at i allefall noen støtter meg PDT_Armataz_01_29
ow
KOS
Moderator

RasmusTerne wrote:Synes ikke ikke slike personkarakteristikker er god tone på et diskusjons/informasjons forum.
Trådens relevans for forumet får man kanskje la mod. avgjøre?
Her er vel flere tråder på forumet som ikke relaterer seg spesielt til kystfort?
Tross mine grå hår hadde jeg selv blitt provosert av et slikt inlegg.
Sigfred R.
Ref. Erik E sin intro øverst i seksjonen:
Erik E wrote:Tanken rundt en "kaffekrok" var en mer uformell plass hvor man har litt mer takhøyde enn resten av forumet og ikke trenger å være A4 og kunne Rudi Rolf boka på rams. Når jeg skriver litt, så innebærer det at det fortsatt vil bli ryddet opp hvis ting glir helt ut av proporsjoner.
Tråden ble flyttet hit siden mulig relevans til modelltråden bleknet litt etterhvert, men som innlegg i KAFFEKROKEN er det greit nok.

For øvrig kan alle parter godt ta en gjennomlesing av retningslinjene nederst i signaturen.

Håper og regner med at reglene etterleves i fortsettelsen.

KOS
ole w

fulgte ditt råd å leste retningslinjene nok en gang, kan innrømme at jeg var i skarpeste laget der. men å bli utsatt for slike beskyldninger har jeg opplevd nok av fra før. skal tenke meg om to ganger neste gang PDT_Armataz_01_29
ow
KOS
Moderator

Helt greit, vi tar alle av iblant :)

KOS
sundgot

Monster garage...

:bra: :bra:
Post Reply