Hei
U-1053 er riktig. Egersund er det ikke. Får la den ligge til i kveld og se om noen klarer det.
mvh
Paul S.
Kystfort Quiz
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Sola er tilbake her nord, men u-båtstøttepunktet ligger fremdeles i "mørket"
Utsira var jo et utmerket værobservasjobspunkt, men kan ikke tenke meg at bildet er derfra.
Siste forsøk blir Åstvedtvågen, men da er vi jo nesten i Bergen?
Sigfred R.

Utsira var jo et utmerket værobservasjobspunkt, men kan ikke tenke meg at bildet er derfra.
Siste forsøk blir Åstvedtvågen, men da er vi jo nesten i Bergen?
Sigfred R.
Det er vel innenfor kommunegrensen ja, og definitivt ikke i Rogaland. Om ikke Egersund eller Stavanger er riktig er det antagelig bare ett alternativ: Haugesund (igjen har jeg ingen mer presis lokalisering)..?RasmusTerne wrote:Siste forsøk blir Åstvedtvågen, men da er vi jo nesten i Bergen?
-
sia det er i rogaland vil eg tippe innover i ryfylket eller området der, pga fjellene i bakgrunnen av bilde...
- Stutzpunkt
- Moderator
Antar at stedet er nevnt i en viss bok om ubåter, hadde jeg hatt den boka tilgjengelig, så skulle jeg ha svart 

Mvh
Tormod
Tormod
Kanskje denne:"Ubåtkrig-Tyske ubåtmannskaper i Norske farvann 1940-1945"Paul S. wrote:Er "innenfor" som Eagle Wind skriverBoken ja..itte dumt..
mvh
Paul S.
Er på utlån,så jeg kaster inn håndkledet

Sigfred R.
Mulig jeg er sliten etter leting på luftfoto etter passende øyer i området (innenfor og utenfor) Ryfylke, men finner ingen andre støttepunkter i den boken enn de som er nevnt allerede...RasmusTerne wrote:Kanskje denne:"Ubåtkrig-Tyske ubåtmannskaper i Norske farvann 1940-1945"
-
Da er vi to, sittet på norge i bilder å lett etter de øyene men nå tok krampa meg. Så håper vi får vite det snart hvor det er...Natter wrote:Mulig jeg er sliten etter leting på luftfoto etter passende øyer i området (innenfor og utenfor) Ryfylke, men finner ingen andre støttepunkter i den boken enn de som er nevnt allerede...RasmusTerne wrote:Kanskje denne:"Ubåtkrig-Tyske ubåtmannskaper i Norske farvann 1940-1945"
Det er riktig. Høle/Hølefjorden som er en del av Sandnes var brukt som støttepunkt sent i krigen. Var brygger av tre som ubåtene la til, bla ved Eskelandsholmene. Litt kinkig spørsmål og ser at det kunne by på litt bryderi, men man kom fram til riktig plass til sluttKan det være eskelandsholmane i Hølefjorden? Da er det i allefall godt innafor! Nærmest tørrfall og i grunneste laget?

h-bu neste

mvh
Paul S.
- Attachments
-
- DSCN20~7.jpg (138.69 KiB) Viewed 979 times
Hei!
Likte oppgaven til Paul S. meget godt. Har aldri vært i nærheten, men det var mange detaljer som gjorde det mulig å resonnere og ikke minst kontrollere om svaret var riktig.
Prøver med en bygningsdetalj, forsåvidt kaskje i enkleste laget for de lokale eksperter, (men hvem er lokal denne gangen?)
Altså: Hvor og hva er dette?
Likte oppgaven til Paul S. meget godt. Har aldri vært i nærheten, men det var mange detaljer som gjorde det mulig å resonnere og ikke minst kontrollere om svaret var riktig.
Prøver med en bygningsdetalj, forsåvidt kaskje i enkleste laget for de lokale eksperter, (men hvem er lokal denne gangen?)
Altså: Hvor og hva er dette?
- Attachments
-
- DSC_0208A (638 x 567).jpg (106.77 KiB) Viewed 962 times