Huffameg! Her er det lenge siden jeg oppdaterte. Det har ikke skjedd så veldig mye siden sist, men jeg har i alle fall fått tak i en fartskontroller til.
De er nokså dyre å kjøpe fra norske forhandlere, og nå som jeg har kjøpt intet mindre enn 6 kontrollere (au, det gjorde vondt å telle opp...) til samme båt fra samme forhandler, følte jeg at det var på tide å se om kontrollerne kunne skaffes billigere fra andre steder.
På ebay finnes det jo mye rart, og der dukket jammen samme fartskontroller opp til under halvparten av prisen jeg tidligere har betalt. Jeg mottok kontrolleren for noen dager siden, og monterte den i forgårs.
Opprinnelig monterte jeg fartskontrollerne oppå trebjelken som motorene er festet til. Dette fører til at det er svært vanskelig å se dem, og selv om jeg har montert en vifte der, regner jeg ikke med at det er så veldig god kjøling heller, da viftene blåser fra kontrollerene og mot motoren. Spesielt lett er det da heller ikke å bytte dem - som dette bildet illustrerer.
Jeg flyttet derfor i alle fall denne kontrolleren ned og hang den like ved batteriet. Jeg får lage et litt penere oppsett senere, men nå virker det i alle fall.
Jeg fikk ikke testet båten sist gang, fordi det var blitt mørkt ute. Får håpe jeg får mulighet til det om ikke så alt for lenge.