Sandve, Karmøy ("Stützpunkt Sandve")
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Henning Dalsvåg
Etter mange timer med studering av "MINENPLAN FÜR MINENFELD I,II,III u IV BEI SANDVE. SPERRE NR: 5220 /-/ 75b" blei dette resultatet. Brikkene falt på plass da eg fant den
firkantede steinen i gjerdet på mjølhussanden. HP.3 og HP.4 måtte flyttes på for å få mitt kart
til å stemme sånn sirka med det originale kartet. Takk til KOS som gav meg en kopi av
minekartet. Det var til veldig god hjelp ;-D. Kartet er ikke laget for max nøyaktighet!
Som dere ser er det ennå mye som mangler ...
firkantede steinen i gjerdet på mjølhussanden. HP.3 og HP.4 måtte flyttes på for å få mitt kart
til å stemme sånn sirka med det originale kartet. Takk til KOS som gav meg en kopi av
minekartet. Det var til veldig god hjelp ;-D. Kartet er ikke laget for max nøyaktighet!
Som dere ser er det ennå mye som mangler ...

Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Ser eg har glemt en del detaljer som eg hadde planer om å få med på kartet ,men
eg kommer til å bygge videre på eksisterende kart .Kommer til å legge ut oppdateringen når den
er klar ...
eg kommer til å bygge videre på eksisterende kart .Kommer til å legge ut oppdateringen når den
er klar ...
Mvh Henning Dalsvåg
Hei,
stilig fremstilling Henning - det faller på plass etterhvert ja
Jeg har lagt lenke fra minekart-referansen i meldingen din ovenfor, direkte til det aktuelle minekartet i TommyG sitt online bilde-arkiv for minekartene. Fin for å zoome inn / lese detaljer.
mvh
KOS
stilig fremstilling Henning - det faller på plass etterhvert ja

Jeg har lagt lenke fra minekart-referansen i meldingen din ovenfor, direkte til det aktuelle minekartet i TommyG sitt online bilde-arkiv for minekartene. Fin for å zoome inn / lese detaljer.
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

- Henning Dalsvåg
Takk KOS, det var jo ikke mye som skulle til for å lage en link til minekartet for teksten var jo alt skrevet .
Eg tenkte jo å legge ut en slik link ,men så teknisk anlagt er eg ikke...
Eg tenkte jo å legge ut en slik link ,men så teknisk anlagt er eg ikke...

Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Minekartet er som et stort puzzle spill for meg .Eneste forskjell er at her har man ikke alle brikkene...
Jobber videre med min versjon av kartet i dag.
Jobber videre med min versjon av kartet i dag.
Mvh Henning Dalsvåg
Stemmer, det var derfor jeg gjorde det ;-)Henning Dalsvåg wrote:Takk KOS, det var jo ikke mye som skulle til for å lage en link til minekartet for teksten var jo alt skrevet.
Vel, det går framover HenningHenning Dalsvåg wrote:Eg tenkte jo å legge ut en slik link ,men så teknisk anlagt er eg ikke...

Og - så finnes det 'lynkurs for lenker' (følg lenken)':

mvh
KOS

KorrektTommyG wrote:ps. Det er ikke "NR: 52201-175b", men "NR: 5220 /-/ 75b"

mvh
KOS

- Henning Dalsvåg
Det er bra dere redigerer infoen i teksten så alt blir riktig 

Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Her er en oppgradert versjon av minekartet eg laget i går. Litt mer kjøtt på
beinet ,som Bactuz pleier å si. De strekene eg har strekt i venstre øvre hjørne er experimentelle
siden eg ikke kjenner til possisjonen til HP.1og HP.2(se spørsmålstegn øvre venstre hjørne) med sikkerhet . Alle strekene mellom minene kommer eg ikke til å
prøve meg på ,da dette ville blitt ren gjetning. Ellers så tror eg at eg har fått med det som eg ville ha med på kartet.
beinet ,som Bactuz pleier å si. De strekene eg har strekt i venstre øvre hjørne er experimentelle
siden eg ikke kjenner til possisjonen til HP.1og HP.2(se spørsmålstegn øvre venstre hjørne) med sikkerhet . Alle strekene mellom minene kommer eg ikke til å
prøve meg på ,da dette ville blitt ren gjetning. Ellers så tror eg at eg har fått med det som eg ville ha med på kartet.
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Minefeltene skulle jo beskytte de som bodde i bunkerene .Det som gjenstår i forbindelse med det minekartetbactuz wrote:Kjempebra arbeid Henning![]()
Godt å se at du ikke er like opphengt i bunkere og slikt som vi andre er da, som du selv sa det for litt siden.... hehe...![]()
Kai
eg laget er å få koordinatene til den firkantede steinen ved mjølhussanden.Vi får se hva det blir til når været klarner...
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Eg er ganske sikker på at denne trepålen eg fant vil bli helt fremgravd i høst/vinter
p.g.a høy vannføring i sandvebekken som har sit utløp like ved.Eg tror også vi vil få se
resten av restene etter piggtråd sperringene etterhvert som mer sand blir vasket bort. For å få mine mistanker bekreftet gravde eg et nytt hull 3meter på linje med forrige hull.
Mistanken stemte ,hele eller deler av den gjenværende "sandvollen" mellom stranden og parkerings-
plassen kan være full av piggtråd sperringer .I verste fall full av miner som ikke ble funnet .
p.g.a høy vannføring i sandvebekken som har sit utløp like ved.Eg tror også vi vil få se
resten av restene etter piggtråd sperringene etterhvert som mer sand blir vasket bort. For å få mine mistanker bekreftet gravde eg et nytt hull 3meter på linje med forrige hull.
Mistanken stemte ,hele eller deler av den gjenværende "sandvollen" mellom stranden og parkerings-
plassen kan være full av piggtråd sperringer .I verste fall full av miner som ikke ble funnet .
Mvh Henning Dalsvåg
- Henning Dalsvåg
Eg kommer ikke til å grave mer her ,naturen får fixe resten.
Eg har ikke lyst på en "fyketur".
Eg har ikke lyst på en "fyketur".
Mvh Henning Dalsvåg