Batteri Vara tur i høst

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Stutzpunkt
Moderator

Count me in :)
Bor i Kristiansand for øyeblikket, så det hadde morsomt å møte andre likesinnede !

Har noen nye bilder fra Vara tatt for to uker siden, b.la av "bunker 55", skal få lagt de ut når jeg har fått en stabil internett tilgang.

/Tormod.
telvrum

Carsten G wrote:Er kommandobunkeren type R363a?
Problemet mitt er at jeg pr dags dato ikke har god nok kompetanse til å si hvilken type det er eller hva som har stått på de forskjellige plassene. Derfor jeg håper vi kan få til en tur snart.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
werner wernersen

Hei

Det er vel faktisk ikke så mange som kan identifisere, bunkere utenom de "helt" opplagte, det er det som er spennende for oss, det blir å måle, ta bilder og så hjem og finne boka og se om vi finner noe som ligner, det ser du ellers her på forumet også, vi legger ut bilde og spør.

Werner
telvrum

en viss kompetanse trens jo. Greit å vite hva jeg bør måle osv... Hittil har jeg kun vært en "bunker turist". Et veldig stort minus med anleggene her på øya er at de jeg har kommet over er murt igjen, bortsett fra de som fortsatt er i drift. Så fort jeg finner kablen mellom kamera og pc skal jeg legge ut noen bilder og spørsmål. Fant endel spennedne ting og stillinger i dag.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”