Her er noen (i alle fall litt mer) oppdaterte POI-filer til bilnavigator (hhv. TomTom og Garmin) - bortimot 2600 posisjoner med en blanding av både kystbatterier, flakbatterier og alt mulig annet ekstysk innenfor landets grenser + Petsamo (sistnevnte mer som en kuriositet i denne forbindelse...). Noen dubletter må påregnes. Enkelte batterier har både en "batteriposisjon" + posisjoner for enkelt-objekter, men det er vel neppe noen krise. Jeg innser at det kanskje blir litt uoversiktlig enkelte steder mht. navigasjon, men gratis = ingen klagerett

(dette ble et lite "hastverksprosjekt" på sen kveldstid innimellom pakking av koffert og sekker...).
Jeg står på farten til å reise bort, og får ikke tid til å ta opp igjen tråden med kvalitetssikring og komplettering av dette før i august (jeg har heller ikke gjort spesielt mye det siste året...).
Oversiktene som ligger til grunn for POI-filene er befengt med mangler og feil, men jeg antar at resultatet er bedre enn ingenting, så jeg legger dem ut i tilfelle noen kan se nytten av dette på ferieturen... De posisjonene som er mest feil er de som er hentet fra kilder datert til krigen (og som jeg ikke har rukket å konvertere - gjelder spesielt radarposisjoner, hvor en f.eks. kan se at noen er plassert et stykke fra land...). Videre er det feil i mange posisjoner i nord-Troms og Finnmark (kan være opptil 50-60m feil lengst nord, men man finner vel stort sett frem til riktig område vil jeg tro). Sistnevnte skyldes programmet jeg konverterer UTM-posisjoner med, som åpenbart ikke takler dette skikkelig i UTM sonen 33-35).
Jeg har også mye data som jeg ikke har rukket å legge inn på listen enda.
Uansett: Jeg blir glad for alle tilbakemeldinger på steder som ikke er med, feil i posisjoner/ benevnelser osv. (PM eller mail - forvent imidlertid ikke svar før i august, da jeg regner med å være sporadisk pålogget i sommer). Kanskje jeg kan få snekret sammen et bedre "produkt" til neste sesong
God ferie/ bunkertur!
EDIT (2011-07-03): Vedleggene er slettet! Vennligst sjekk følgende tråd får oppdaterte POI-filer:
http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=4530