Kystfortkartet for sør-norge - Sendes ut 16 Desember

informasjon som omhandler tyske kystfort/bunkere/installasjoner fra den andre verdenskrig. Legg gjerne inn linker til f.eks youtube eller scan inn avisklipp o.l

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Einherjer

Jeg er ganske dårlig i tysk, men burde ikke "artillerie gruppe" skrives som et sammensatt ord?
Erik H
Site Admin

jeg ser for meg 1000 rettelser når kartet kommer ut.. MEN, det er bra at man får nye øyne på kartet.

dette med artilleri og gruppe er jeg ikke sikker på.. men fint hvis noen finner det ut for meg da mine øyne begynner å si takk for seg.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Natter

Erik H wrote:dette med artilleri og gruppe er jeg ikke sikker på.. men fint hvis noen finner det ut for meg da mine øyne begynner å si takk for seg.
Påpekte vel også dette i min første tilbakemelding, dog uten å være skråsikker ift. tysk rettskrivning... (på norsk skal det helt klart være i ett ord). Om "Tyske Kystfort i Norge" legges til grunn, så finnes det i alle fall ett eksempel på at JEF har brukt bindestrek i "Artillerie-Untergruppe".
Paul S.

Ser på tyske lister at der skrives f.eks Artilleriegruppe i ett ord.
Artillerie-Undergruppe med bindestrek.
mvh
PAul S.
Kristoffer

Er Eisenbahnbatterie 689 med på kartet :?:
Erik H
Site Admin

Det kartet som nå skal printes ut vil ha en del små (eller store.. det kommer ann på hva som er viktig for deg) feil, men det vi har brukt mest tid på for å få riktig er: Kystfort-navn, nr, cm, antall, type, rekkevidde, symbol og plassering. Der trur jeg vi er 99% riktige.

vil takke Erik E, Natter, Paul S og KOS for en siste blikk på kartet.

Det vil garantert snike seg inn ord feil, grafiske feil etc. på denne printen, men siden jeg ikke vet når kartet skal trykkes så må jeg først printe den ut slik at flere kan se på denne med nye øyne. Men alle som bestiller kartet vil få tilsendt (mot porto) en trykt versjon av kartet. Dette tilbudet gjelder ut året.. men mulig jeg kan forlenge den. Problemet er at jeg ikke har kapasitet til å printe ut så mange fra min egen printer (60 cm plotter). Nå må jeg bestille printing av denne fra et kopisenter og det blir dyrt.. men kartet skal ut slik at folk lettere kan finne fram til kystfortene når dette blir diskutert på forumet.. .det var vel derfor jeg startet med kartet.

Erik H
Erik H
Site Admin

Deadline, og ennå ikke ferdig. jeg er ille til å finne ekstra ting å ha med kartet.. de mest bruke kanoner i norge.. etc.

Mangler litt tekst på de forskjellige illustrasjonene spredd rundt.. mulig jeg tar bort en del.. slik at jeg blir ferdig. Kan vel ta disse med når kartet skal trykkes.

Erik H
Attachments
kystfortkartet.jpg
kystfortkartet.jpg (156.92 KiB) Viewed 1386 times
Erik H
Site Admin

Kristoffer wrote:Er Eisenbahnbatterie 689 med på kartet :?:
Nei, det er bare kanoner inkludert i kystfortbatterier som er inkluder, men i neste versjon skal man se på større kanoner som kunne utfylle/støtte kystfortene. men dette er en diskusjon vi tar når denne versjonen kommer ut.

Erik H
Gronsvik

Bra jobba Erik!
Når kommer tilsvarende for Nord-Norge?

Inge S
Erik H
Site Admin

Etter en uke med mange dager intens finpussing. timer med "siste info" etc etc så kom kvelden hvor jeg skulle printe ut til de 15 som hadde bestilt. ...så gikk plotteren tom på en av patronene...og stoppet hele greia. Ingen mulighet for override selv om fargen ikke skulle brukes.. etter 3 timer ga jeg opp.. satte meg i sofaen og så filmen "Ronin". jeg tenkte jeg skulle skrive noe på forumet, men siden jeg var så sint var det kanskje best at jeg ventet 24 timer.

Plan B

Den sendes nå til et kopisenter og jeg regner med å sende på fredag. Trur ennå de skal holde før jul, men posten garanterer i alle fall ingenting.

Plan A og Plan B gjør at jeg går i 0. ...nå overdriver jeg, trur jeg regnet ut at etter print, frimerker, rull, lokk så sitter jeg igjen med ca. 15 kroner i fortjeneste. Vel, jeg håper dere som motar kartet, (hvis ikke plan b går til dundas), kan hjelpe meg med å finne feil, komme med forslag slik at kartet kan trykkes.. og mulig fortjeneste? Men, dette er som med mange andre prosjekter.. med så mange timer det er lagt ned, så er timelønna mulig under en krone PDT_Armataz_01_07 Det er uansett ikke derfor jeg gjør dette.. penger ville være bra da de vil gå videre til andre prosjekter.... "Nord-Norwegen" ?

Før man starter med "nord-norwegen" så bør "sud-norwegen" bli ferdig, trykt og solgt. Deretter vel man se om det er noe interesse for nord og polar. Jeg, selv om lønna er dårlig, kunne godt tenkte meg å fortsette med kartet nordover.... spennende i seg selv!

Som Erik E sier.. det er ikke hobby før det koster skjorta! :D

Erik H
Attachments
sud_nord_polar.jpg
sud_nord_polar.jpg (155.87 KiB) Viewed 1306 times
TommyG
Site Admin

Ikke mulig å kjøpe blekk til plotteren?
--
Tommy
Erik H
Site Admin

Plotteren min er 5 år gammel.. måtte bestiller fra sverige.. tar 3-4 dager.. Kunne selvsagt ha ventet litt, men syns jeg bør få ut kartet nå før jul når jeg har lovt dette.

Erik H
Natter

Erik H wrote:Vel, jeg håper dere som motar kartet, (hvis ikke plan b går til dundas), kan hjelpe meg med å finne feil, komme med forslag slik at kartet kan trykkes.. og mulig fortjeneste?
Skal i alle fall bidra etter beste evne (uten at det antagelig gjør så mye fra eller til - her må nok også mer kunnskapsrike entusiaster bidra... PDT_Armataz_01_18 ).
Erik H wrote:Før man starter med "nord-norwegen" så bør "sud-norwegen" bli ferdig, trykt og solgt. Deretter vel man se om det er noe interesse for nord og polar.
Kan bare snakke for min egen del, men jeg er i alle fall interessert!
Jon-Vegard

Jeg syns du skal roe det litt ned og ikke stresse for mye. Om tidsskjemaet sprekker så er det ingen av oss som får vondt av det. Den som venter osv. Tenk litt på deg selv og dine, ro ned fram mot jul, slapp av og kos dere, så kommer kartet når det kommer!!!
Mvh.
Jon-Vegard
Erik H
Site Admin

Har hentet kartene fra kopisentralet. de ble kjempefine! full farge! blått hav etc :). Driver å pakker disse nå.. skal du bestille så bør du gjøre de i disse dager da jeg bare har 20 stk.. og 15 skal sendes idag.

Kartet er 63 x 90 cm !!

Mvh
Erik H
Attachments
første produksjon av kystfortkartet.
første produksjon av kystfortkartet.
kystfortkartet_des09.jpg (258.05 KiB) Viewed 1232 times
Post Reply

Return to “Bøker, youtube, avisklipp m.m”