dette kaller eg å gå grundig til verks PDT_Armataz_01_11
et bedre oversikts kart over festningsverker i Norge ska ein leita lenge etter PDT_Armataz_01_36
Kystfortkartet for sør-norge - Sendes ut 16 Desember
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Henning Dalsvåg
Mvh Henning Dalsvåg
En oppdatering av arbeide med kystfortkartet
På grunn av høyt arbeidspress (og en masse bunkerturer) så har jeg måtte legge kystfortkartet litt til side, men det er ikke umulig at jeg begynner å ta opp arbeidet igjen ganske snart. Flere har også gitt meg en rekke tilbakemeldinger slik at kartet skal bli så feilfritt som mulig. Kartet ble også diskutert på campen på oscarsborgturen. nyttig å vise det fram til forskjellige personer.
Jeg skal iallefall gjøre litt arbeide i helgen og da vet jeg mer om når den er ferdig til printing.
Erik H
På grunn av høyt arbeidspress (og en masse bunkerturer) så har jeg måtte legge kystfortkartet litt til side, men det er ikke umulig at jeg begynner å ta opp arbeidet igjen ganske snart. Flere har også gitt meg en rekke tilbakemeldinger slik at kartet skal bli så feilfritt som mulig. Kartet ble også diskutert på campen på oscarsborgturen. nyttig å vise det fram til forskjellige personer.
Jeg skal iallefall gjøre litt arbeide i helgen og da vet jeg mer om når den er ferdig til printing.
Erik H
- Attachments
-
- Fint å ta fram kartet.. det var alltid noe å diskutere.
- kystfortbonn.jpg (106.07 KiB) Viewed 1691 times
Hvordan går det med kartproduksjonen? Venter spent på at det en dag skal dukke opp i postkassa
Mvh
Thomas L

Mvh
Thomas L
Hei dere. Det går nok tregere enn ventet, grunnen til dette er hovedsakelig skifte av arbeide.. i de siste ukene har det vært meget hektisk. Jeg skal dog love at ingen som har bestillt kartet skal feire jul uten å ha et kystfortkart på veggen! (blir nesten som at de allierte skulle feire jul i berlin 1944...men hvis det ikke blir for mye "motstand" så skal jeg få ferdig først versjon i desember)
Erik H
Erik H
I kveld er det nøyaktig en uke til jeg sender ut de første kystfort kartene. Da skal kartene være fremme før jul for de som ønsker å bestille et kart til sin kjære 
førstkommende torsdag blir den sendt rundt for en siste sjekk.
radaranlegg er ikke med da det ble for komplisert (nesten like ille som kystfort)
Søndag så retter jeg opp de feilene som er igjen (basert på innspill).
Tirsdag, om en uke, så printes den ut.. så langt jeg har blekk til det. kan ikke garantere noe stort opplag.
prisen med porto er 275,-. blekk er ikke billig!
Erik H

førstkommende torsdag blir den sendt rundt for en siste sjekk.
radaranlegg er ikke med da det ble for komplisert (nesten like ille som kystfort)
Søndag så retter jeg opp de feilene som er igjen (basert på innspill).
Tirsdag, om en uke, så printes den ut.. så langt jeg har blekk til det. kan ikke garantere noe stort opplag.
prisen med porto er 275,-. blekk er ikke billig!
Erik H
Hei Erik, sender du et til meg? Hvordan vil du ha betalingen?
Mvh
Yngvar
Yngvar
jeg aventer litt med betaling til jeg er sikker på at den blir sendt ut 16 desember.
Da jeg annonserte kystfortkartet på våren var det flere som la inn forhåndsbestilling + betaling, men kartet ble ikke ferdig pga en rekke feil som måtte rettes på.
VIKTIG: Til de som har allerede har forhåndsbestillt så send meg en PM om dette. Fullt navn + adresse (PM fra den tiden er borte, men dette er registrert på nettbanken).
Jeg ønsker ikke at man skal forhåndsbestille med cash før jeg er 100% sikker på at den går ut 16 des.. Det er ikke helt usannsynlig at det kan komme noen skjær i sjøen, men jeg skal oppdatere fortløpende. Søndag vet jeg med sikkerhet om... det er bare en ting som kan stoppe produksjon og det er mangel av blekk.. jeg har ingen peiling på hvor mye blekk jeg har igjen på plotteren, men skal ha en backup plan hvis den går tom.
Erik H
Da jeg annonserte kystfortkartet på våren var det flere som la inn forhåndsbestilling + betaling, men kartet ble ikke ferdig pga en rekke feil som måtte rettes på.
VIKTIG: Til de som har allerede har forhåndsbestillt så send meg en PM om dette. Fullt navn + adresse (PM fra den tiden er borte, men dette er registrert på nettbanken).
Jeg ønsker ikke at man skal forhåndsbestille med cash før jeg er 100% sikker på at den går ut 16 des.. Det er ikke helt usannsynlig at det kan komme noen skjær i sjøen, men jeg skal oppdatere fortløpende. Søndag vet jeg med sikkerhet om... det er bare en ting som kan stoppe produksjon og det er mangel av blekk.. jeg har ingen peiling på hvor mye blekk jeg har igjen på plotteren, men skal ha en backup plan hvis den går tom.
Erik H
printen blir på ca. 61 x 87, men hvis jeg må ty til backupplan B.. så blir den noe mindre.. ikke mye.
Husk å inkludere navn og adresse når dere bestiller. dette gjelder for alle. (det gjør det lettere for meg)
Den som bestiller en print av kystfortkartet vil i fremtiden få en trykket versjon av den, mot betaling av porto. altså 1 print idag... et gratis trykk i fremtiden (2010 håper jeg). Den trykte versjonen vil bli Poster size, men er ikke helt sikker på hvilken størrelse ennå.
Hvorfor trykkes den ikke nå?
Jeg er ikke 100% sikker på at all data er riktig, men jeg regner med at når den blir sett på av våre medlemmer så vil det komme tilbakemeldinger på feil eller mangler.
Håper dere forstår at jeg trenger litt hjelp for å luke ut de siste feilen.. mange har allerede funnet feil.. man det kan være flere. greit at man finner feil på den versjonen som printes.. ikke den som skal trykkes.
Vil også legge inn radaranlegg i den trykte versjonen
Erik H
Husk å inkludere navn og adresse når dere bestiller. dette gjelder for alle. (det gjør det lettere for meg)
Den som bestiller en print av kystfortkartet vil i fremtiden få en trykket versjon av den, mot betaling av porto. altså 1 print idag... et gratis trykk i fremtiden (2010 håper jeg). Den trykte versjonen vil bli Poster size, men er ikke helt sikker på hvilken størrelse ennå.
Hvorfor trykkes den ikke nå?
Jeg er ikke 100% sikker på at all data er riktig, men jeg regner med at når den blir sett på av våre medlemmer så vil det komme tilbakemeldinger på feil eller mangler.
Håper dere forstår at jeg trenger litt hjelp for å luke ut de siste feilen.. mange har allerede funnet feil.. man det kan være flere. greit at man finner feil på den versjonen som printes.. ikke den som skal trykkes.
Vil også legge inn radaranlegg i den trykte versjonen
Erik H
Etter 5 timer arbeide så har jeg fått inn kanontype. Dette skulle jeg ha gjort for 2 år siden, men aner ikke hvorfor jeg ikke husket det før idag..
håper alt blir ferdig til mandag
Noen jobber bra under press,, jeg jobber bare under press.
(burde ha vært mitt motto)
Erik H
håper alt blir ferdig til mandag
Noen jobber bra under press,, jeg jobber bare under press.
(burde ha vært mitt motto)
Erik H
- Attachments
-
- tkinkart_kanontype.jpg (95.84 KiB) Viewed 1291 times
Informasjonen om de fraflytte batterier er tatt bort og erstattet med bare "fraflyttet" symbol (rød sirkel med sort kryss) og tysk stedsnavn.
Vi vil heller komme tilbake med vedlegg som beskriver slike forflyttninger.. enn å ha de med på kartet da det er et ubeskrivelig "rot" som nesten krever eget kart!
Nå ble faktisk kartet mer ryddig og i fremtiden bedre plass til radare.
Erik H
Vi vil heller komme tilbake med vedlegg som beskriver slike forflyttninger.. enn å ha de med på kartet da det er et ubeskrivelig "rot" som nesten krever eget kart!
Nå ble faktisk kartet mer ryddig og i fremtiden bedre plass til radare.
Erik H