Ny omvisning på HKB 6/980 Torgauten ( Fredrikstad)
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Kona og jeg tar en tur på søndag for å se på fortet
Mvh
Yngvar
Yngvar
Kjempetur, fint vær men det spiller liten rolle da vi var under bakken i seks grader varme. Det var fint å komme opp i lyset igjen. Skal du på omvisning så ta med en tykk genser. Vi hadde en kunnskapsrik og entusiastisk omviser, som fortalte at turen tok 2,5 timer, men det ble over tre timer. fem stykker kom på omvisningen så vi hadde god kommunikasjon mellom oss. Tommy ( med tolmodig hund) og jeg ( med tolmodig kone)var de eneste fra Forumet. Vi fikk litt spesialomvisning i komandobunkeren også. mye informasjon for førti kroner.
- Attachments
-
- En av to 10,5 cm kanoner i kasematt
- DSC00391.JPG (206.1 KiB) Viewed 1264 times
-
- 10 cm kanon, nr 21 på sin rette plass
- DSC00368.JPG (274.07 KiB) Viewed 1264 times
-
- Fem deltagere på omvisningen
- DSC00361.JPG (297.88 KiB) Viewed 1264 times
-
- Kamuflasje nettet er fremdeles inntakt
- DSC00358.JPG (304.4 KiB) Viewed 1264 times
-
- DSC00356.JPG (343.19 KiB) Viewed 1264 times
-
- DSC00353.JPG (260.81 KiB) Viewed 1264 times
-
- DSC00352.JPG (308.89 KiB) Viewed 1264 times
-
- lasarettet med fine originale malerier på veggenen
- DSC00350.JPG (242.93 KiB) Viewed 1264 times
-
- Politisoldatene fra Sverige
- DSC00339.JPG (231.7 KiB) Viewed 1264 times
-
- En entusiastisk omviser
- DSC00338.JPG (248.28 KiB) Viewed 1264 times
Mvh
Yngvar
Yngvar
Hei Yngvar.
Flotte bilder du tok, og det er flott at du kosa deg i Østfold. jeg for min del var på "oppdrag" i Vestfold og fikk med meg litt betong i samme slengen på den siden.
Samme strålende været der, selvfølgelig.
MVH Morten C.
Flotte bilder du tok, og det er flott at du kosa deg i Østfold. jeg for min del var på "oppdrag" i Vestfold og fikk med meg litt betong i samme slengen på den siden.
Samme strålende været der, selvfølgelig.
MVH Morten C.
MVH Morten C.
Hei Morten, jeg skal en tur til på Torgauten fort senere også, for å se på område rundt i skogen og ut mot vannet, samt stedet der det var meningen å sette opp 30,5 cm haubitsere.
Mvh
Yngvar
Yngvar
Stemmer inventarnumrene overens med de fra kartet som sto på oppslag på Torgauten kanskje?
edit: kanskje dette og det foregående innlegget heller skulle ligget på tråden om Torgauten?
edit: kanskje dette og det foregående innlegget heller skulle ligget på tråden om Torgauten?
- Attachments
-
- torgauten_kart2.JPG (198.97 KiB) Viewed 1189 times
--
Tommy
Tommy
Ser sånn ut ja. Mangler vel nr 1027. Bør vel flyttes ja, hører mer med der kartet er.Stemmer inventarnumrene overens med de fra kartet som sto på oppslag på Torgauten kanskje?
mvh
Paul S.
Hei Yngvar.Yngvar wrote:Hei Morten, jeg skal en tur til på Torgauten fort senere også, for å se på område rundt i skogen og ut mot vannet, samt stedet der det var meningen å sette opp 30,5 cm haubitsere.
Fint om du ga meg beskjed, for da blir jeg gjerne med.
P.S. Vet om noen steder rundt der.
MVH Morten C.
MVH Morten C.