Rock `n roll!

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
rhandber

hva har dette her å gjøre? kanskje ingenting, men musikken er bra og det er noen soldater og glimt av bunkere i videoen :P

enyoy: http://www.youtube.com/watch?v=epeQwq-aYV0
MVH

Roar Handberg

nå er dette kaffekroken.. ønsker du å dele noe så er dette selvsagt plassen til det. videoen er jo kul.. heavymetal og krig er en bra kombinasjon! + den har jo en skikkelig bunker også!

E
dennis

Beklager Erik,
er muligens sneversynt - men jeg har problemer med å forstå budskapet i musikken/videosnutten selv om introen poengterer tapre polakker. Glorifisering av krig er under enhver omstendighet forkastelig.
Slike innslag ligger etter min mening noe på siden av det vi ellers ser på forumet.

Dennis
dennis
rhandber

Føler jeg bør svare selv på det inlegget der. Som teksten i mitt første innlegg hentyder, så har ikke dette noe med glorifisering av krig eller noe slikt å gjøre. Jeg la ut den linken kun fordi som jeg sa at det var glimt av noen bunkere, og soldater i videoen, OG at jeg liker musikken. Teksten har en historie forbunnet med invasjonen av polen, men det er en helt annen sak som jeg ikke vil, og ikke hadde noe intensjoner om å komme inn på.
MVH

Roar Handberg

Enig med Roar... :)

Dessuten må enkelte medlemmer i Sabaton være over middels interessert i andre verdenskrig. Mange videoer fra bandet på Youtube omhandler og har med klipp fra andre verdenskrig i videoene... Og se bare hva noen av sangene deress heter; "Panzer Battalion", "Stalingrad", "Wolfpack" etc.

Så budskap i tekster eller ei, det henger ikke jeg meg opp i. Det får andre stå for....
Erik H
Site Admin

Glorifisering av krig er under enhver omstendighet forkastelig
Rart, video med litt musikk, og man er raskt ute med å si fy. Hva med alle de tusen krigsfilmene som er laget? Jeg kunne lage en liste på hundre filmer som glorifiserer kamp og seier.. og de fleste med musikk.

Erik H
TrondK

Ser kun en musikkvideo jeg, skjønner ikke hva alt oppstyret er om..

Men nå er jeg ikke av den typen som ser demoner overalt heller.

Om disse artistene er ekstremister eller ei, det driter jeg i.

Yeah- long live rock`n roll.!! PDT_Armataz_01_14
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
bactuz

De er ihvertfall ikke på Nazistenes side for å si det sånn.. :)
dennis

Sunt med litt meningsbryting, Lever godt med at noen er uenig.
dennis
KGJ

Kanskje litt off topic, men en ting jeg syntes er trasig er alle filmene på youtube som faktisk er får å hylle/glorifisere nazisme, krig osv. Og som er lagt Metal musikk til, f.eks. Rammstein går mye igjen, selv om deres tekster stort sett handler om grotesk sex, kannibalisme osv...
Flora krigshistorielag
Edgar

Hei

Jeg tror at ALL fokusering på 1ste og 2dre verdenskrig i Tyskland , bare er positivt .

For få år siden (70 åra) var det nesten ikke fokusering på at Tyskerne hadde kommet på andreplass i 2 verdenskriger.

Historiebøker inneholdt bare vage antydninger om at Tyskland hadde vært med.

Edgar
Frem med vår nære fortid
- før den blir glemt for alltid!
EspenS

KGJ wrote:Kanskje litt off topic, men en ting jeg syntes er trasig er alle filmene på youtube som faktisk er får å hylle/glorifisere nazisme, krig osv. Og som er lagt Metal musikk til, f.eks. Rammstein går mye igjen, selv om deres tekster stort sett handler om grotesk sex, kannibalisme osv...
Er enig med deg her, Youtube er en veldig bra tjeneste som har gitt meg mange timer med informative dokumentar snutter fra bl.a Helmand provinsen i Afghanistan og Kosovo, til andre verdenskrig og Vietnam. Men det å sortere ut videoer tar tid (basert på søkekriteriene) og forkaster nok 20-25 videosnutter før jeg legger til en i spillelisten.
Paul S.

Jeg tror at ALL fokusering på 1ste og 2dre verdenskrig i Tyskland , bare er positivt .
For få år siden (70 åra) var det nesten ikke fokusering på at Tyskerne hadde kommet på andreplass i 2 verdenskriger.
Historiebøker inneholdt bare vage antydninger om at Tyskland hadde vært med.
2 plass ??? Den der var noe spesiell.
mvh
Paul S.
lwgf

hvis man hører på låtene til Sabaton så hyller dem som falt for friheten. så dem som mener at låtene hyller nazisem må hør bedre på tekstene.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”