austrått fort tegning - dagens quiz

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Espen K

Her burde du ta kontakt med avis redaktøren og spørre hvem som har gitt de tillatelse til å bruke bildet i avisen, Samt hvem som har tegnet bildet :D

Kan vel forlange at de retter opp feilene i morgendagens trykte avis.
KOS
Moderator

Erik E wrote:Når det er sagt så er det jo litt kjedelig at de trykker dette i lokalavisa uten å engang ha snakket med deg først... Det er en annen diskusjon, for det må være lov å være høflig, åndsverklov eller ei.... ;-)
En rettenotis med korrekt navn "m/redusert kopi igjen" - og henvisning til hvor skikkelig kopi kan kjøpes kan jo være god reklame for "det ene og det andre".

Snu det til noe positivt PDT_Armataz_01_18

mvh
KOS
(Som har sin "originale kopi" på kontorveggen :D )
Erik H
Site Admin

(Som har sin "originale kopi" på kontorveggen )
faktisk så hadde denne journalisten en kopi av sin kontorvegg på Fosna-Folket(!) Jeg tok kontakt idag og de kunne bare beklage, siden dette er en avis som jeg ønsker et bra forhold til så kommer jeg ikke med noen store krav, men jeg skulle få betalt for bruken av bildet.. og det er bra.

vil ikke påstå at tegningen som er gjengitt er ubrukelig, den tar faktisk opp mye av siden og kvaliteten på avisa var ok (men det var ikke min scan).

http://www.kystfort.com/forum/topic659.html#20827

Erik H
Paul S.

Jeg tok kontakt idag og de kunne bare beklage, siden dette er en avis som jeg ønsker et bra forhold til så kommer jeg ikke med noen store krav
Synes det er rett og slett kjipt at du tar saken opp i forumet og henger ut aviser og promoterer deg selv.
Fosnafolket er vel ikke den største avisen på kloden, og har vel som mange andre lokalaviser, lite midler til å kjøpe inn/betale for illustrasjoner til lokalhistoriske artikler.
Men det er flott at du ser stort på det og ikke kommer med store krav til avisen.
Paul S.
Erik H
Site Admin

Når jeg skriver innlegg på forumet så blir jeg påvirket av hva andre skriver før meg..lever meg liksom inn i dialogen. skriver mer i fra mitt hjerte enn min hjerne.

jeg sender foresten en fosnafolket en faktura på 420 kroner.. det er det samme som hva fosna folket nylig sende meg for at jeg abonnerer på avisa PDT_Armataz_01_14

er det greit?

Erik H
Paul S.

Når jeg skriver innlegg på forumet så blir jeg påvirket av hva andre skriver før meg..lever meg liksom inn i dialogen. skriver mer i fra mitt hjerte enn min hjerne.
jeg sender foresten en fosnafolket en faktura på 420 kroner.. det er det samme som hva fosna folket nylig sende meg for at jeg abonnerer på avisa
Skjønner ikke hva du mener, hjertet mitt fungerer på en annen måte enn ditt, får det ikke til å tenke uansett.
Om du spør meg om det er greit så er vel det feil adresse.
Jeg har som du sikkert har fått med deg en noe avvikende mening om det meste. Som f.eks innlegget om avisen Fosnafolket.
Paul S.
bactuz

Paul S skrev:
Synes det er rett og slett kjipt at du tar saken opp i forumet og henger ut aviser og promoterer deg selv.
Denne skjønte jeg ikke helt poenget med....
Men, men... Du har som du sier en avvikende mening om det meste, og det må du jo få lov til PDT_Armataz_01_18

Vil bare blande meg inn og gi min støtte til Erik.

Har selv arbeidet ti år som grafisk designer og vet hvor kjipt det er når ting du har laget dukker opp på trykk og feil navn er kreditert. For det var vel det hele denne saken begynte med. Og at Erik H. legger dette ut på forumet har jeg ingen verdens problemer med. Og selvpromotering fra forumets admin og eier gjør meg heller ingen ting. Snarere tvert imot...

Og en ting til.... Selv om Fosnafolket er en fattig lokalavis så gjelder uansett lover og regler for dem. Ikke tro at noen hadde tilgitt meg om jeg stjal noe bare fordi jeg ikke hadde råd til å betale for det :)

Men, men... Skriver også fra hjertet her. Hjernen har tatt helg.... :D

Kai
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”