[Flyttes til Oslo-avdeling når den opprettes]
Det skal ha eksistert en Furuset Leir på Alna/Furuset i Oslo. Noen som vet om den var tysk og hvor den lå.
Lå den her?
--cepe
Furuset leir?
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Lt.Johnsen
Lutvann leir er fortsatt operativ, der er det endel ex tyske instalasjoner.
Tror det var et slags sambandsenter under krigen.
Tror det var et slags sambandsenter under krigen.

- Jon-Vegard
Det er helt korrekt. Det er også en del tunneller etter tyskerne, men en del av disse er stengt grunnet sammenrasning og videre fare for det.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Lutvann er jeg godt kjent med, men det skal ha vært en nede i Groruddalen i Furuseth(Alna-området.
--cepe
--cepe
Det var de jeg hadde i tankene.petter wrote:Ligger noen brakker ved Ikea på Furuset som kan se om som gamle tyskerbrakker.
Petter
--cepe
- Christian B
Er ikke de bygningenem omgjordt til spisested idag?
Mener jeg hadde Lunch der en gang, da jeg hadde kontor i Strømsveien. for noen år tilbake.
Mener jeg hadde Lunch der en gang, da jeg hadde kontor i Strømsveien. for noen år tilbake.
Husker fra jeg var liten at det var en magasinleir for saniteten (der hvor Siba, McDonalds og Statoil ligger i dag), hva angår installasjoner i området lå jo hovedarsenalet på Grorud til det ble flyttet til Hovemoen 

Furuset leir lå der Statoil, Mac Donald og Siba ligger i dag. Saanmag var sikkert riktig. HVK`s hovedverksted ble flyttet dit i 68. Da de flyttet, overtok HV-02 verkstedet for en stund intill det ble revet Verkstedet stod helt til bygget med Siba ble påbegynt.teodor wrote:Står litt historie fra Grorud her: http://www.mp-foreningen.no/Downloads_p ... 003-02.pdfOlavRS wrote:Husker fra jeg var liten at det var en magasinleir for saniteten (der hvor Siba, McDonalds og Statoil ligger i dag), hva angår installasjoner i området lå jo hovedarsenalet på Grorud til det ble flyttet til Hovemoen
sitat: ...I november samme år foretok to ungdommer innbrudd og tyveri av våpen ved HVKs hovedarsenal i Groruddalen i Oslo. Under forfølgning ble en sersjant skutt ned og drept. Dette førte til at "MP-skolestab" ble flyttet til Grorud, hvor avdelingen fikk ansvaret for leirens vakthold.
ervold