Skal over dit i neste uke så hadde vært artig og sett seg litt rundt

Thomas
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Lagde tidligere denne oversikten over Svolvær hvis det er til hjelp:EspenS wrote:Nå vil jeg ta en tur nordover til våren og avlegge mine foreldre ett høyst påkrevd besøk, så vil benytte anledningen til å få dokumentert dette området ytterligere.
Ja kjenner godt til den, det er en relativt enkel OP stilling. Det er og ett anlegg ute ved Villaveien som heller ikke er omtalt i særlig grad annet enn "Tunis". Det er noen andre spredt rundt i teigen, blant annet ved Moloen og i haugene mot sjøsiden der.Stig B wrote:
Espen S: Kjennskap til en stilling/bunkers som ligger på Stornakken i Kabelvåg? Var oppe der i fjor sommer og så meg om. Kan virke som det har vært en OP, men finner ikke denne nevnt noen plass.
Stig
Veien på andre siden av bukta er en del av den gamle traseen mellom Kabelvåg og Svolvær, og måtte forsvares. Dette var eneste farbare vei untatt i båt mellom de to stedene på 1940 tallet.Yngvar wrote:Et av fjellanlegga hadde en stilling med en Pivot 50 meter fra huleåpningen og en pivot i åpningen. Regner med at en feltkanon kunne flyttes inn i fjellåpningen og beskyte veien på andre siden av bukta..