Hei
I første omgang kan det være aktuelt å gå over litt med sag, spade, skrape og kost for å rydde de til så de ikke fylles opp og sprenges i stykker av røtter. Jeg har ikke foreløpig lyst til å gi "taggere" noen rene vegger, så det lar jeg hvile litt.
Man skulle tro at dette - en "tobruk-bunker" - ikke var så viktig fordi det finnes så mange av dem i Trondheim, slik som i Rissa og på Ørlandet. Men det gjør faktisk ikke det, og i hvert fall ikke med dette spesielle tilbygget. Det finnes også en til nede ved sjøen, men den er fylt igjen.
Det finnes også et par stykker i ringvernet på Ladehammeren, men de er mindre, uten tilbygg og i dårligere stand. Det meste av denne typen er borte.
Det finnes to andre typer som er spredt litt rundt på Lade spesielt, men som jeg igjen ikke har sett mye av andre steder - se vedlagte bilder.
Andre vikige prosjekter finnes, blandt annet kunne det være interessant å prøve å gjøre noe i samarbeid med Ringve Museum f.eks?
Denne diskusjonen bør også flyttes over til "Trondheim og Trøndelagsgruppe" under Kaffekrok-strengen:
http://www.kystfort.com/forum/topic959.html
Vi høres.