Bunker tour neste sommer 2008
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Det ble vel luftet et ønske om Kristiansand - Søgne området...
Slett ikke utenkelig at det blir noe av ;-)
Mvh
Erik E
Slett ikke utenkelig at det blir noe av ;-)
Mvh
Erik E
Spennende! Jeg vil også prøve å være med om det passer med jobben 

Flora krigshistorielag
Det er planer om 3 turer i 2008! Møvik (Vara), Austrått og Trondenes fort.
Dette blir det tredje året vi arrangerer slike turer og vi håper å få med en god del på disse turene. Datoene kommer vi tilbake med, men vi håper på en tidlig vår-tur til Kristiansand og området rundt. En før-sommer tur til Austrått og en sen-sommer tur til Trondenes fort.
De som mener jeg leser fra teksten fra den siste boken til nasjonale festningsverk har helt rett!
Boken omhandler nemlig disse tre stedene.
Da er det bare å finne ut når flybilletene er billigst!
Mvh
Erik H
Dette blir det tredje året vi arrangerer slike turer og vi håper å få med en god del på disse turene. Datoene kommer vi tilbake med, men vi håper på en tidlig vår-tur til Kristiansand og området rundt. En før-sommer tur til Austrått og en sen-sommer tur til Trondenes fort.
De som mener jeg leser fra teksten fra den siste boken til nasjonale festningsverk har helt rett!

Da er det bare å finne ut når flybilletene er billigst!
Mvh
Erik H
Last edited by Erik H on 06 Dec 2007 13:54, edited 1 time in total.

Men, bortsett fra det, gleder vi oss stort til neste års utflykter.
Erling
- Attachments
-
- navi[1].jpg (58.86 KiB) Viewed 2523 times
Last edited by Erling on 06 Dec 2007 16:29, edited 1 time in total.
he-he. 5 turer til kristiansund i høst gir inntrykk! men ja,, det blir vel kristiansund vi skal til. ta med globusen din da så kan vi sparke litt fotball med det samme.
EH
EH
Ja det blir en tur til Møvik fort i slutten av mars, så bare pakk sekkene og alt utstyr. Vi jobber for å få ferdig våre prosjekter til den tid.
Innkvartering blir på fortet, så her bor vi på historisk grunn.
Fint om dere kan melde dere på under Møvik fort linken.
Mvh
Carsten
Innkvartering blir på fortet, så her bor vi på historisk grunn.
Fint om dere kan melde dere på under Møvik fort linken.
Mvh
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
- werner wernersen
Hei
Når det gjelder navn på bunkerser og lignende så spenner forumet skal vi si fra menig til general, altså hele spennet.
Når det gjelder alder så er det vel ikke satt noen grense, men det er gjerne en sosial begivenhet på kveldene som gjerne er forbundet av at drikkevarene er av en sterkere grad en brus, men jeg mener at alt foregår i sømmelige former og det er ikke noen for ekskludering i så henseende.
Werner
Når det gjelder navn på bunkerser og lignende så spenner forumet skal vi si fra menig til general, altså hele spennet.
Når det gjelder alder så er det vel ikke satt noen grense, men det er gjerne en sosial begivenhet på kveldene som gjerne er forbundet av at drikkevarene er av en sterkere grad en brus, men jeg mener at alt foregår i sømmelige former og det er ikke noen for ekskludering i så henseende.
Werner
- werner wernersen
Hei
Du kan lese litt om sist tur til Lista på kystfort.com, men vi burde vel bli rundt 15-20 stykker, vi får håpe at vi kan få laget et godt oppleg rundt batteri vara og omegn.
Hvis vi blir mange får vi heller legge opp til å dele oss i grupper og interesse områder, noe av tankene som jeg har tenkt i hvertfall er kjøring av 38 cm kanonen, kikke litt på 88 mm flak og så videre, opplegget er ikke klart men satser på at det skal bli en tur de fleste vil huske.
Werner
Du kan lese litt om sist tur til Lista på kystfort.com, men vi burde vel bli rundt 15-20 stykker, vi får håpe at vi kan få laget et godt oppleg rundt batteri vara og omegn.
Hvis vi blir mange får vi heller legge opp til å dele oss i grupper og interesse områder, noe av tankene som jeg har tenkt i hvertfall er kjøring av 38 cm kanonen, kikke litt på 88 mm flak og så videre, opplegget er ikke klart men satser på at det skal bli en tur de fleste vil huske.
Werner
- Benjaminsen
Er det satt noen datoer for de andre bunker tours i år? Blir det Austrått og Trondenes?
opps.. glemte nesten å poste datoen for dette.
Datoen for Austrått Fort, Artillerie gruppe 507, blir første uka i Juni, 6-8 Juni. Agenda for turen vil komme om ikke så lenge. På fredagen blir det tur til enten Tarva eller Storfosen og her må man dra tidlig på dagen. Den som kan ta langhelg og komme på torsdagskvelden vil få mye fint å se på.
Erik H
Datoen for Austrått Fort, Artillerie gruppe 507, blir første uka i Juni, 6-8 Juni. Agenda for turen vil komme om ikke så lenge. På fredagen blir det tur til enten Tarva eller Storfosen og her må man dra tidlig på dagen. Den som kan ta langhelg og komme på torsdagskvelden vil få mye fint å se på.
Erik H