Bunker tour Møvik fort 28-30 mars 2008

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Carsten G

Dette er en forespørsel for å se om det interesse for en tur i mars 2008, jeg har valgt ut helgen etter påske så den kommer ikke i veien.
Har vært i kontakt med Møvik fort i dag, og de kan innkvartere oss i orginale boliger på området (vaktmannsboligen) Den kan ta 20 personer, og har toalett, badekar og dusj.
De har en lyskaster 150 cm + 8 sylinder agregat mercedes 1937 som trenger en oppusning som takk for lån av fortet denne helg. Dette kan vi se på, så kan kanskje vi i NKFIF gjøre den jobben ferdig.
Vi får lov til å starte opp kanonen og kjøre den litt rundt PDT_Armataz_01_11
Er vi mange nok kan vi dra lyskaster ut av kanonhallen og starte opp det på kveldstid.
Møvik fort er det perfekte utgangspunkt for turer rundt på andre steder, og jeg tror vi kan få det fint på denne tur.

Hvem blir med?

Mvh
Carsten
Last edited by Carsten G on 06 Sep 2007 0:27, edited 1 time in total.
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
telvrum

Hei

Kan regne med meg. Bor så nært at overnatting på stedet ikke er nødvendig.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
werner wernersen

Hei

Klart jeg blir med, det må jo bli en konge tur.

Werner
Carsten G

Godt at det er noen som melder seg så tidlig. Man kan selvfølgelig ha det en annen dag, men skal jeg først høre med alle hvilken dag som passer best synes jeg det blir for tungvint. Det vil vel alltid være noen som ikke kan.

Fint å kunne melde fra hvor mange vi blir i god tid, da de på Møvik må gjøre klart plassene vi skal ligge/bo.
Ha en god helg, nå stikker jeg på hytta for å koble av.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Carsten G

Er det ingen som melder sin lyst til å være med på denne tur?
Mvh
Carsten
Tarjei

Har fryktelig lyst, men etter å ha sjekket prisene på flyreise tur-retur Bergen-Kristiansand viste det seg at disse var litt stivere enn det busjettet mitt tåler, så med mindre noen er med på å kjøre fra Bergen, noe som forøvrig tar ganske lang tid, eller har andre forslag til reisemåte blir det ingen tur på meg. PDT_Armataz_01_10
Erling

Hei Carsten.
Høres flott ut. En liten ting du må utdype litt mer, dugnad. Hva og hvor mye tid ligger det i dette? Frister ikke så veldig mye for min del, hvis jeg må bruke hele lørdagen på hakke rust og male.
Det er ikke for å virke negativ men, når helgen er så kort og det er så mye å se og ta bilder av. Det helst det som jeg ville prioteret. Kunne vi hatt to grupper her? Dugnadsgjengen og fotogjengen?
Erling
KGJ

Heisann

Syntes dette var en kjempegod ide, og jeg hadde gjerne tatt en liten dugnad :) Men er desverre bortreist på jobb i dette tidsrommet :(

/Kim G J
Flora krigshistorielag
Carsten G

Hei alle.
Jeg beklager å ha vært litt utydelig her.
Det er vi i SKFIF som er med å ha dugnad der nede. Nei dere, den helgen skal det ikke pusses. Vi skal se og ta bilder. Vi vil vise frem hva vi har som prosjekt, og en hel annet morsomt. Vi bor på en bolig inne på fortet, så det er helt gratis å bo, kun mat og drikke. Ja reisen da.
Vi som holder til her nede har mulighet til å hente og bringe til Kjevik for dere som måtte velge å ta fly.
Hvis vi skulle ha guider, og tilgang til Natoanlegget må vi være i god tid med å bestille dette.

Så nå håper jeg at jeg har klart å få det tydelig frem.
Dette er en ren bunker tur.

Mvh
Carsten
Tarjei

Er det noen bergensere med småflysertifikat på forumet? :D
Erik H
Site Admin

Godt å vite at man ikke blir bondefanget der nede :D
uansett så passer ikke tidspunktet for min del.. hmm. må bli en annen gang.

Erik H
Carsten G

:D Ja det er helt rett Erik. Takk for sist.
Det er ikke noe problem å skyve denne turen til august, hvis tiden er bedre da. Det er bare det at det er best å se seg om på slike steder når det ikke er noe løv.
Jeg er mer enn åpen for ideer, angående tidspunkt for å vise frem vår bakgård.

Mvh
Carsten
Sondre BS

Koster denne turen noe? I så fall hvor mye?
Har fryktelig lyst! :D
Atle M

Tarjei wrote:Er det noen bergensere med småflysertifikat på forumet? :D
jeg har ikke men en kompis har ;)
mvh Atle M
Erik E
Site Admin

Koster denne turen noe? I så fall hvor mye?
Som vanlig en masse blod, svette og tårer ;-)

Er ikke heeelt sikker enda, men rgener med jeg stiller....
Dere fra Bergen kan i såfall sitte på med meg nedover hvis dere kommer dere til Stavanger (Kystbussen, Flaggruten ??)

Carsten, har du noen "timeplan" for besøket? Eller.... Når må vi være på plass?

Mvh
Erik E
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”