Magnet fisking :)

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

Hei folkens!

Sitter i sofaen og ser ut vinduet mot postkassen.. Jeg har nemlig bestilt en sterk magnet i liten størrelse fra England.
Denne har jeg tenkt til og bruke i små kjern, vann og elver :)
Hva jeg finner vet jeg ikke enda.. håper selvfølgelig og finne ww2 relics :) Har sett denne type aktivitet på nettet før, men lurer på om noen her på kystfort driver med det?

Håper på svar 8)
Attachments
Fishing Magnet.jpg
Fishing Magnet.jpg (7.85 KiB) Viewed 719 times
Relic Hunter
User avatar
ørjanvem
Posts: 153
Joined: 21 Feb 2009 19:49
Location: Måløy

Driver ikkje med det sjølv men har sett at mange har suksess med det. Skal du prøve deg på kystfort rundt om? På dei fleste kystfort blei jo mykje materiell kasta på sjøen frå stillinger og sånt i tillegg så hadde tyskarane ofte kaier der det blei lasta ombord materiell og på land materiell på sånne plasser er det nok lurt å leite. :wink:
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

ørjanvem wrote:Driver ikkje med det sjølv men har sett at mange har suksess med det. Skal du prøve deg på kystfort rundt om? På dei fleste kystfort blei jo mykje materiell kasta på sjøen frå stillinger og sånt i tillegg så hadde tyskarane ofte kaier der det blei lasta ombord materiell og på land materiell på sånne plasser er det nok lurt å leite. :wink:
Det skal jeg! Har ikke båt enda, men kommer til og fiske i vann og elver rundt kystfort og andre tyskeanlegg. Takk for tipset om kaier der de lastet opp utstyr :) Bor i vestfold så blir vel ikke noe problem :) vet at de lastet mye i tønsberg og i larvik :D Jeg er opprinnelig fra nord-norge og der er det mange plasser i fjellheimen hvor tyskerne dumpet ting i forbindelse med den enorme tilbaketrekkningen fra finnland/russland. blir tur dit en gang også!
Relic Hunter
klipp3r
Posts: 120
Joined: 08 Mar 2009 23:45
Location: Sola

he,he... har aldri tenkt på og fiske med magnet noen gang..
kansje det blir dorging med magnet neste gang jeg er på båt-tur.. :-D
har du link til siden ?
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

klipp3r wrote:he,he... har aldri tenkt på og fiske med magnet noen gang..
kansje det blir dorging med magnet neste gang jeg er på båt-tur.. :-D
har du link til siden ?
Det er ikke lenge siden jeg oppdaget det selv :) bare vær forsiktig med og fiske i vann der det har blitt dumpet tysk ammo! Der kan det være farlige ting hehe :) Hvis du vil se klipp av folk som gjør dette søker du magnet fishing ww2 på youtube.com.
Relic Hunter
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Hei, ble interressert da denne tråden dukket opp, så lurte jeg på om noen "fysiske" butikker i Norge selger slike magneter, skulle innom Tools idag etter tips at de kunne ha det, men dem stengte like før jeg kom... ellers har Clas ohlson en bitteliten magnet med krok på som har 50kg trekkraft, til 179,- men den synes jeg ble for liten :)


Lurer på om dette er noe regler i likhet med metalldetektor-søking her til lands??
Hilsen Bård.
RasmusTerne

BunkersBaard:
Lurer på om dette er noe regler i likhet med metalldetektor-søking her til lands??
Vel, dersom det er tillatt å fiske på stedet må det vel være opp til fiskeren hva han vil ha i enden av snøret? :)
Sigfred R.
BunkersBaard
Posts: 120
Joined: 20 Oct 2008 3:58
Location: Sund/Sotra

Hehe, kjøper da fiskekort om det kreves :D
Hilsen Bård.
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

BunkersBaard wrote:Hei, ble interressert da denne tråden dukket opp, så lurte jeg på om noen "fysiske" butikker i Norge selger slike magneter, skulle innom Tools idag etter tips at de kunne ha det, men dem stengte like før jeg kom... ellers har Clas ohlson en bitteliten magnet med krok på som har 50kg trekkraft, til 179,- men den synes jeg ble for liten :)


Lurer på om dette er noe regler i likhet med metalldetektor-søking her til lands??
Jeg bestilte fra ebay.no: http://viewitem.eim.ebay.no/Super-Stron ... 0114773013

Har ikke hørt om noen regler, men regner med man kan fiske med magnet stort sett over alt unnatatt private vann eller elver:)
Relic Hunter
klipp3r
Posts: 120
Joined: 08 Mar 2009 23:45
Location: Sola

tror dealextreme har sterke magneter, men de blir kansje litt
små. Etter det jeg så Voje85 hadde bestillt :D
T.Knutsen
Posts: 153
Joined: 03 Sep 2008 22:12
Location: Randaberg

Det enkle er ofte det beste,en gammel høgtaler med litt størrelse gjør "susen". bruker det til å fjerne spiker og lignende fra singelen i oppkjørselen for ikke å pungtere. Magneten løfter flere kilo. :bra:
rhandber
Posts: 597
Joined: 08 Jan 2008 1:50
Location: trondheim

Selv om det kanskje ikke er skrevne "regler" for hvordan man skal gå fram når man driver med slikt, så er det greit å ha grunneiers velsignelse. En grunn til det er jo at neste gang noen kommer, så kan man jo alltids risikere ei hagleladning i ræva. For å unngå det kan det jo være greit at grunneier har positive erfaringer med "slike folk" :)
MVH

Roar Handberg
_________________
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Mange kystfort og stillinger er også bygd på samme sted som kulturminner som bygdeborger og sånt. Her har du egentlig ikke lov til å løfte på mosen en gang (øverste delen av Vardås f.eks.). Sjekk kommunens kart før du graver, detekterer eller magnetiserer.
User avatar
ole w
Posts: 610
Joined: 31 Oct 2009 22:05
Location: stjørdal

du får montere en liten vinsj på bilen i tilfelle du finner en pak eller noe i den dur :D
ow
User avatar
Voje85
Posts: 161
Joined: 08 May 2011 13:55
Location: Tønsberg

superfuzz wrote:Mange kystfort og stillinger er også bygd på samme sted som kulturminner som bygdeborger og sånt. Her har du egentlig ikke lov til å løfte på mosen en gang (øverste delen av Vardås f.eks.). Sjekk kommunens kart før du graver, detekterer eller magnetiserer.
Takk for tipset :) Dette skal jeg se på!
Relic Hunter
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”