Om kystfort Quiz igjen

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Yngvar

jeg følger med på Kystfort quiz så fort jeg er inne på sidene. Men jeg kan sikkert ikke nok til å kunne svare på noe. Jeg forstår at det er de fem seks flinkeste som svarer og spør hele tiden, men det eksluderer de fleste andre. Nå har det blitt sånn igjen at vi snart spør om et fotavtrykk i betongen, og hvor gammel han som satte det var, og hvor familien hans kom fra?

At de fleste spørsmål er fra nord, midt og vestnorge skyldes jo at vi som bor på lille østlandet ikke kan nok eller ikke er med lenger, det ser jeg jo men kanskje skulle vi ha to quiz steder der vi andre kan få legge inn spørsmål som er litt lettere en bilde av et fotavtrykk. Kanskje vi skulle hatt en Ekspert Quiz i tilegg?

Litt sutring fra meg kanskje, men God jul alle Quizere!

Dette er forøvrig mitt innlegg nr :) 1000
Mvh
Yngvar
Vevang

Beklager at spørsmålene mine er for vanskelige :rodme: Men fra mitt ståsted er det kun en medisin for det :) Det er å reise mer å se det fine landet vårt :wink: Har kun besøkt 246 batterier til nå så det er mye å se for min del fortsatt.

Må innrømme at det er mangene quiz jeg ikke vet svaret på :)
Erik E
Site Admin

Hallo

Ja det er flere som har kommentert at nivået er for høyt oppigjennom tiden, men kommer som Vevang sier mer an på hvor bereist man er, enn hvor "flink" man er....

Kanskje Vevang kan bytte bilde siden det ikke er svar enda, så får vi heller prøve å legge listen litt lavere hva detaljer angår.
Tanken er at quiz`en skal være for alle, så noen "ekspert quiz" synes jeg personlig ikke er noe å sikte etter... Da tar det 2 poster før vi alle står fast.

Og forresten, gratulerer med 1000 innlegg :bravo

Mvh
Erik E
Jon-Vegard

Grattis med 1000!!
Er enig at det kan bli litt vanskelig til tider, men vi har jo til tider ikke gjort det så helt enkelt med "lokalspørsmål" vi heller :rodme:
Mvh.
Jon-Vegard
Ole

Ingen grunn til å klage. De færreste kan svare på alt, men vitsen med forumet er å dele kunnskap. Det bidrar også quiz'en til.
TommyG
Site Admin

Jo flere som har vært et sted, jo raskere går det jo at noen kommer med svaret. Har vel inntrykket av spørsmålene i tråden er ganske jevnt fordelt geografisk, men at bilder fra kystfort sørpå gjerne blir gjenkjent ganske umiddelbart men at ting ofte stopper litt opp når man kommer lenger nordover. Det går jo kanskje an å prøve å legge ut spørsmål som det er noe mulighet for å resonere seg fram til uten at man har stått på nøyaktig samme plass som den som tok bildet. Og, når ting stopper opp, så synes jeg det kan være en fordel om man følger opp med noen hint slik at det ikke en oppgave går over flere uker.
--
Tommy
RasmusTerne

Tommy G skrev
Det går jo kanskje an å prøve å legge ut spørsmål som det er noe mulighet for å resonere seg fram til uten at man har stått på nøyaktig samme plass som den som tok bildet.
Enig her! Det lønner seg også å følge med på de forskjellige distrikts-trådene. Regner meg nå blant annet som litt av en ekspert på Haugalandet, alt fra potensielle potetkjellere til større installasjoner :D
Fikk også nylig en intressant tur med NIB langs Finnmarkskysten på jakt etter ett kystfort. Dessverre tok det litt lang tid.
Sigfred R.
Natter

Ole wrote:Ingen grunn til å klage. De færreste kan svare på alt, men vitsen med forumet er å dele kunnskap. Det bidrar også quiz'en til.
RasmusTerne wrote:Fikk også nylig en intressant tur med NIB langs Finnmarkskysten på jakt etter ett kystfort. Dessverre tok det litt lang tid.
Har lært mer av quiz'en enn noen andre tråder: Har vel knapt vært på halvparten av plassene jeg har funnet svar på, men man blir jo motivert til å lete og det gir ofte resultat (ref. metodikk navngitt etter forrige poster... PDT_Armataz_01_18 ).
bactuz

Vevang skrev:
Har kun besøkt 246 batterier til nå så det er mye å se for min del fortsatt...
H-a-h-a-h-a.... :shock:

Ikke rart nivået er høyt i 'Kwizzen' for å si det sånn.... Personlig har jeg vel kun besøkt 6-7 batterier så det er klart Vevang og gutta stiller i en klasse for seg. Kanskje vi skulle hatt en Quiz for nivået under også....?

Kai
BunkersBaard

Natter wrote:
Ole wrote:Ingen grunn til å klage. De færreste kan svare på alt, men vitsen med forumet er å dele kunnskap. Det bidrar også quiz'en til.
RasmusTerne wrote:Fikk også nylig en intressant tur med NIB langs Finnmarkskysten på jakt etter ett kystfort. Dessverre tok det litt lang tid.
Har lært mer av quiz'en enn noen andre tråder: Har vel knapt vært på halvparten av plassene jeg har funnet svar på, men man blir jo motivert til å lete og det gir ofte resultat (ref. metodikk navngitt etter forrige poster... PDT_Armataz_01_18 ).
like så... er mann av få ord, men likevel lærer mye ;)
Hilsen Bård.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”