Kjapp og enkel online bildebehandling

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Knut Ø.

Fant denne nettsiden der en kjapt og enkelt kan behandle bilder online: http://www.picnik.com/app#/home/welcome

Start med "upload a photo" og benytt de ulike knappene til å utføre resizing, cropping, fargejustering og mer. Under fanen "save & share" kan du lagre i den kvaliteten og i det filformatet du ønsker. Utrolig enkelt og nyttig.

Det var kanskje en egen tråd her en plass om bildebehandling der denne burde ligge? Finner den ikke i farten og har ikke tid til å lete. Er på jobb og deadlinespøkelset skriker i ørene mine...
Natter

Noen flere eksempler på tilsvarende tjenester, som alle har noen av de samme grunnleggende redigeringsfunksjonene (alle er gratis, men noen må du opprette konto for å bruke):
Pixenate
Picture2Life
Preloadr
Pixenate
Webresizer

Alternativt kan f.eks. gratisprogrammet Google Picasa benyttes (primært for bildeorganisering, men har også grunnleggende redigeringsfunksjoner).
Hvis man har Microsoft Office installert på maskinen, har man gjerne også Picture Manager (ligger under Office Verktøy) - igjen primært et bildehåndteringsprogram med enkle redigeringsmuligheter (jeg bruker selv sistnevnte når jeg kjører datakurs for pensjonister - det er utrolig enkelt i bruk, samtidig som du har de funksjonene du normalt trenger for å justere på bildene dine).
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”