Har lest med stor interesse på dette forumet. Utrolig mye nyttig informasjon, flotte bilder og hyggelige, hjelpsomme folk

Jeg jobber i Filmavdelingen AS som er et seriøst produjsonsselskap som holder til på Bryne. For tiden jobber jeg med et kortfilmprosjekt som involverer andre verdenskrig og kystfort. Prosjektet er i en tidlig fase og vi jobber nå med et forprosjekt. Jeg håper at noen her inne kan hjelp meg med 3 følgende ting:
- Tips om kulisser til innspilling av scener med bunkers, OP, kanonstillinger, luftvernskyts og mg-stillinger. Jeg har selv gjort en befaring på Fjøløy fort som var veldig nyttig og har også fått tips om Syre og Hagland Festning. Det som er viktig er at områdene er ryddet og fremstår mest mulig "rene" og ikke forfalne, feks. med masse steiner i løpeganger og trapper. Mye kan rettes i 3D.
- Hvis noen har uniformer, våpen eller har lyst til å være med som statister er vi også svært interessert i å komme i kontakt med dere. Vi skal gjøre noen testopptak sannsynligvis den 13 eller 14. november og trenger da noen som kan stille opp i uniform med våpen, eller å låne uniform + våpen. Vi trenger bare 2-4 personer for å gjøre testopptakene.
- Vi er også svært interessert i å komme i kontakt med miljø eller personer som driver med reenactment fra andre verdenskrig. Eller kanskje du bare kjenner til noen? Send meg en PM! Vi kommer til å filme en del actionfyllte scener og kommer til å trenge folk, både i tyske og US-uniformer.
Håper det finnes noen ivrige sjeler der ute som synes at et filmprosjekt høres kult ut. All hjelp verdsettes svært høyt!
--
Med vennlig hilsen
Alexander Kristiansen
alexander@filmavdelingen.no
Tlf: 47 39 49 55
www.filmavdelingen.no