DOLMEN PÅ TUR!

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

dolmen

Jeg føler at jeg bør forklare noen av mine handlinger på dette forumet.
Jeg valgte å slette alle bildene på en tråd ved navn "Dolmen på tur" etter råd på pm fra medlemmer på forumet fordi mine bilder kunne føre til "robbing" av de plassene jeg viste med mine bilder.Jeg fulgte rådet og slettet bilder i hytt og vær men dette resulterte i at tråden min ble stengt.

Dolmen.
Erik H
Site Admin

Synd å se en slik flott og lang tråd forsvinne fra forumet. Da alle bildene ble slettet så var det dumt å ha en slik tråd med bare tekst (som å høre, men ikke se, en spennende film?)

Tråden ble ikke slettet, men flyttet til en kategori for "ubrukte/gamle tråder" som befinner seg i en kategori som bare adm/mod har adgang til.

Bildene var spennende i seg selv, fordi de beskriver ting som vanlige folk aldri vil se.

Jeg kjenner ikke til hvilke medlemmer som har sendt slike meldinger til dolmen, men jeg skulle ønske at jeg ble informert om dette fra starten av slik at jeg kunne ha kommet med noen råd i saken.

De medlemmer som sender PM til andre om å slette bilder de selv ikke har tatt (eller er med på) bør ha tungtveiene grunner for dette. Spør gjerne en fra adm/mod om "rett og galt" før man går videre.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Paul S.

Jeg kjenner ikke til hvilke medlemmer som har sendt slike meldinger til dolmen, men jeg skulle ønske at jeg ble informert om dette fra starten av slik at jeg kunne ha kommet med noen råd i saken.
Mitt råd er at du kan forholde deg til dette på samme måte som moderator el på samlerforumet.net gjør. Regner med at når Dolmen er så hensynsfull at han fjerner bildene på kystfort slik at ikke disse plassene skal bli robbet,så er nok det samme gjort på samlerforum(vet ikke, er ikke medlem der)
Så spør der du Hårberg, hva sier de ?
mvh
Paul S.
Erik H
Site Admin

(vet ikke, er ikke medlem der)
Jeg er heller ikke medlem på samlerforumet. Dette er ny informasjon som jeg fikk vite om i dag.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
dolmen

Siden Paul S. atter en gang blander seg inn ønsker jeg ikke å kommentere denne saken mer,foreløpig.Når han dukker opp forsvinner jeg,det bør alle ha skjønt nå. :) Forumet som helhet liker jeg veldig godt og vil suge til meg all info som legges ut her. :cool:
Dolmen.
Last edited by dolmen on 31 Oct 2010 1:12, edited 3 times in total.
rhandber

han er tydeligvis fortsatt på tur inne på samlerforumet.net. Synd han har avsluttet turen her :(
MVH

Roar Handberg

Synd om man skal måtte gå glipp av slike fine bilder som Dolmen har servert oss, bare fordi noen er redd stedet skal bli robbet for sine rustne og knuste etterlatenskaper. Enig i at man skal være forsiktig med å legge ut bilder av ting som kan ha stor verdi for samlere, men de fleste av Dolmens bilder viste vel bare ihjelrustne bøtter og spann, samt endel knuste flasker og serviser. Ikke forstår jeg hvorfor slike bilder skal slettes av frykt for at stedet "robbes".
Synd du har latt deg skremme Dolmen, for dine bilder viste ting jeg aldri før har sett og heller aldri kommer til å få se hvis dette skal bli den nye måten å "dele" informasjon og bilder på. :nei:

Stå på Dolmen !

Kai
rhandber

Enig, likte godt bilder av bygg og bunkere osv. vanskelig for å se for meg at noen skal røske opp grunnmuren på et bygg hehe. Greit nok å være på den sikre siden, men noen ganger kan man kanskje være litt vel overbeskyttende.. Hvis man ser det på en annen måte, så virker det som om dette er utstyr som snart vil forsvinne uansett, og mye av det ligger på plasser som ikke blir ofte besøkt. Da ser jeg ikke helt frykten for at en eller annen kanskje bevarer noe.
MVH

Roar Handberg

Det er ingen tap.....Har sett bedre ting enn han viser :? Det er mye tullball her og så lenge bildene ligger på et sammlerforum ser jeg ikke problem hans :)
Paul S.

Siden Paul S. atter en gang blander seg inn ønsker jeg ikke å kommentere denne saken mer,foreløpig.Når han dukker opp forsvinner jeg,det bør alle ha skjønt nå.
Hvordan dette kan kobles til meg er helt uforståelig!!
Jeg henvender meg til Hårberg, som reagerer på at :
"De medlemmer som sender PM til andre om å slette bilder de selv ikke har tatt (eller er med på) bør ha tungtveiene grunner for dette."
Når bilder av samme blir liggende på samlerforumet så kan det da ikke være medlemmenes henvendelser her som gjør at bildene blir fjernet, og det kan umulig være frykten for at plassene blir robbet som gjør at de blir fjernet.
Man må vel få lov til å påpeke det når man er så hensynsfull å fjerne bilder her på kystfort, og ikke på ett samlerforum ? De som frekventerer ett samlerforum har vel større interesse for slikt enn de som er her på forumet.
Hvorfor de blir fjernet bryr jeg meg ikke om, og min henvendelse var til Hårberg som jeg synes var litt kjapt ute med å "snakke" til de her på forumet som har kommet med slike oppfordringer.
At jeg blander meg inn må jeg vel få lov til å gjøre når det postes på en slik måte som kan opppfattes som at det er folk her som har skylden for dette. At jeg skal igjen nagles fordi jeg påpeker noe synes jeg er utidig og urimelig. Mulig det er bare meg, men er det ikke noe gale når man lar bildene ligge på ett annet forum og fjerner de her ?
Paul S.
Natter

Vevang wrote:Det er ingen tap.....Har sett bedre ting enn han viser :? Det er mye tullball her og så lenge bildene ligger på et sammlerforum ser jeg ikke problem hans :)
Helt enig.
Paul S. wrote:Mulig det er bare meg, men er det ikke noe gale når man lar bildene ligge på ett annet forum og fjerner de her ?
Nei, det er ikke bare deg. Når man ser på historikken til Dolmen (og ikke minst hans tidligere alias) her inne, mangler det en del ift logikk. Det beste er vel bare å overse det tenker jeg...
werner wernersen

Hei

Pleier ikke å kommentere slike ting, men må si at jeg støtter Paul S her, finner det litt snodig at bilder forsatt ligger på andre forum, hvis folk er redd for at det skal forekomme tyveri/rasering av plasser det er tatt bilder av.

Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
dolmen

Vel jeg har oppnådd det jeg ville her nemlig at de fleste fikk blåst litt ut og sagt sin mening. :)
Når det er sagt så håper jeg vi alle kan legge dette bak oss og fokusere på det som er viktig her på forumet,nemlig Kystfort!Dette er det beste forumet når det gjelder denslags og medlemmene her imponerer meg stadig vekk for ikke å si daglig med sine kunnskaper.Jeg har fjernet rusten og nå er det opp til oss alle å finne betongen!La oss gå sammen om oppgaven å gjøre dette forumet enda bedre! :bra:
Dolmen.
Arquebus

dolmen wrote:
La oss gå sammen om oppgaven å gjøre dette forumet enda bedre! :bra:
Den støtter jeg - stå på videre alle sammen :)

La oss ta oppfordringen fra Dolmen alle sammen og sørge for at kystfort.com fortsetter som det beste innen kystfort, betong og kanoner.

.
frodeb

Stå på Dolmen

Til de som ikke likte innholdet i tråden hans, ett spørsmål: hvorfor leser dere den???
Locked

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”