Jeg har kommet over en rull med amerikanske kart fra 1944 som dekker Nesodden-Bunnefjorden-Nordstrand-Oppegård. Dette er amerikanske kopier laget under krigen av norske kart fra ca. 1934 .
Er det noen interessenter?
--cepe
Kartene befinner seg i Oslo
Amerikanske kart til salgs - Oslo Omegn - 1944
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Jon-Vegard
Det står "til salgs", hvilken pris?
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
En hundrings? Jeg aner ikke hva det er verd.
Hva ting er verd er alltid et vanskelig tema. Selv så sier jeg at noe er ikke mer verd enn hva noen er villige til å betale for den... altså good old hestehandel.
Hadde dette vært trøndelag så hadde jeg sikkert punga ut 100 pr kart.. men alle vet jeg at jeg har støv/kart på hjernen
Erik H
Hadde dette vært trøndelag så hadde jeg sikkert punga ut 100 pr kart.. men alle vet jeg at jeg har støv/kart på hjernen

Erik H
Enig med sistnevnte taler, men vil legge til at jeg kan ikke helt forstå verdien til å ha en rull med slike opptrykk av norske kart. De verken viser eller sier noe mer en tilsvarende norske.Hva ting er verd er alltid et vanskelig tema. Selv så sier jeg at noe er ikke mer verd enn hva noen er villige til å betale for den...
Legger ved ett annet eksempel laget noen år senere som det finnes bøttevis av rundt om.
Paul S.
- Attachments
-
- kart.jpg (85.05 KiB) Viewed 562 times
Hvis noen er interessert i kartene hører jeg gjerne fra dem i PM. Det hadde vært synd å kaste kartene.
--cepe
--cepe