Heisann! Det var meg... :o)

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
elsassmann

Hei dere,

Jeg fant ingen kategori som kunne passe for det. Jeg ønsker å fortelle litt om meg. Jeg er 29 år gammel og kommer fra Frankrike. Jeg bor i Norge i nesten 1,5 år. Jeg liker festninger. Da jeg bodde i Frankrike hadde jeg stor interesse for Maginot-linjen, spesielt i Alsace, Strasbourg. Mitt område var bunkerlinjen av sted Rhine (Rhin) elven, og krigsbilder fra WWII på dette området. Etter nesten 1,5 år i Norge hadde jeg ikke så mye tid / anledning til å gå på "bunkertur". Hvis noen har lyst på en slik tur, vennligst ta kontakt! :-) Jeg bor på Randaberg (Stavanger området).

Hilsen! :-)
KOS
Moderator

elsassmann wrote:Hei dere,

Jeg fant ingen kategori som kunne passe for det.
Men det gjorde du jo okei :)

Velkommen til TKIN elsassmann

mvh
KOS
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
TommyG
Site Admin

Om du bor i Stavangerområdet, så er det jo en god del å kikke på i nærområdet der :-)
--
Tommy
Erik E
Site Admin

hadde jeg stor interesse for Maginot-linjen, spesielt i Alsace, Strasbourg
Tipper du kjenner "franskmannen" da? :-)
"Norgesvennen" J.B.Wahl som startet AALMA?
http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=3183

Skal sende deg en PM neste gang vi er ute på tur i disriktet, så får du se om du tør å bli med ;-)

Mvh
Erik E
Øksnevad_2

Hei og velkommen til forumet "elsassmann"! :)
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
elsassmann

Tusen takk for deres "velkommen" hehe... :-)
Tipper du kjenner "franskmannen" da? :-)
"Norgesvennen" J.B.Wahl som startet AALMA?
viewtopic.php?f=11&t=3183
Ja, jeg kjenner ham. Da jeg var yngre var jeg flere ganger på "tur" i festningen Schonenbourg. Jeg var medlem i AALMA også hehe... Jeg har nettopp bestillt boka og synes jeg skal være kjempefornøyd med den. Den er på fransk og det er jo bra for meg. Men jeg trenger på norsk også. Om dere har noen gode anbefallinger om bøker? :D
T.Knutsen

Hei å velkommen. Det er flere timers tur-tereng for oss med denne interessen bare her på Randaberg.Så det er bare anledningen det står på. For oss fra Stavanger destriktet finnes det en bok som egentlig er et "must".Boka heter Festung Stavanger,men er dessverre ikke å få tak i lenger. Kan få kjøpe min for 10000kr. PDT_Armataz_01_18 .
Biblioteket i stavanger har et eksemplar. Om noen måneder kommer et nytt "must" for oss,en bok som tar for seg installasjonene på Randaberg med historie og bilder. :bra:
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”