Litt nyskjerrig på dette siden det meste av det øvrige forsvaret er fjernet/nedlagt, og da lurte jeg på om alle de forberedelsene til demolering av diverse bruer og tuneller også er skrinlagt. Regner i allefall med at eventuellt sprengstoff som var utplassert under den kalde krigen er samlet inn, men er også sprengkamre murt igjen/fyllt igjen?
Har tenkt på det i senere tid, bl.a. i eldre tuneller osv, som gjerne hadde et "svakt punkt" i tunell-løpet forberedt for å kunne sprenges lettvint ved behov. Senest lurte jeg på dette når jeg kjørte gjennom den gamle Høgenhei-tunellen i Bamble i Telemark, men det er for mørkt å se noe når en kjører gjennom den. Ikke akurat et sted du stopper bilen og går ut med Maglite.

Er jo fullt mulig at alle disse planene fortsatt er strengt hemmelige for å hindre at de berømte terroristene som skal ta oss hele tiden, skal benytte seg av infoen. Landets myndigheter har kansje lagt disse og alle andre planer for totalforsvaret i en eller annen møllpose i ett eller annet kontor:-)