Ny her!

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Kenneth

Hei på dere!

Vet ikke om dette var riktig plass å plassere innlegget, beklager det i så fall.

Jeg har lest en god del her inne, da dette er noe som interesserer meg ganske mye!

Har alltid vært interessert i anlegg fra krigen, spesielt fjellanlegg, bunkere og annet man kan gå "inn i".

Når jeg var barn gikk en kamerat og jeg rundt omkring for å utforske forskjellige anlegg. De siste årene har denne interessen vært litt gjemt, før jeg nylig tok ballen opp igjen! En kamerat har samme interessen som meg, og da er det mye lettere å vedlikeholde den!

Jeg håper å kunne lære mye her inne, og da naturligvis først og fremst om anleggene fra her jeg bor. Holder til i søndre del av Vestfold, i Larvik.

Vet om flere anlegg fra krigen i distriktet, men sannsynligvis ingen som dere allerede vet om.

Ønsker dere en flott sommer! :D
Yngvar

Hei Kennet, og velkommen til forumet. Larvik var jo en viktig by for tyskerne med kaier og jernbane, så der har du mye å ta tak i. Lurer du på om det er skrevet noe om det du vet om, så bruk søkefunksjonen på øverste linje.
Mvh
Yngvar
Kenneth

Tusen takk, Yngvar! :)

Ja, søkefunksjonen er blitt brukt flittig ikveld!

Gleder meg til å se nærmere på de nye og for meg enn så lenge, ukjente stedene!
Øksnevad_2

Velkommen til forumet Kenneth! :)

Håper du får en kald, kjølig sommer under bakken PDT_Armataz_01_18 :blee: Men også mye flott vær ellers!!! :D God sommer!
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
Kenneth

Tusen takk, Øksnevad_2! :)

Takk, det samme! 8)

Er ikke så altfor glad i varmen, så for min del kan det gjerne holde seg rundt der det har gjort de siste dagene. Mellom 18 - 23 grader.

Hadde tenkt meg en tur ut for å utforske anleggene ved Håvaldsrød idag, men det regner så...! Jeg får ordne litt her hjemme idag! Til glede for noen... :blee:
Even H

.
Last edited by Even H on 14 Jan 2019 13:54, edited 1 time in total.
Kenneth

Takk! :)

Det er 3 gårder med navn Håvaldsrød ved dette fjellet. Den nærmeste gården ligger så nære at jeg kaller stedet Håvaldsrød. Fjellet har nemlig ikke noe navn etter det jeg vet. Du har sannsynligvis hørt om Tveteneåsen, et langt mer kjent navn i Larvik. Det er et boligområde. Anlegget på Håvaldsrød ligger på andre siden av Brunlanesveien, rett ved en gangbro. Ringer det noen bjeller?
Natter

Even H wrote:Kan ikke si jeg har vært på noe sted som heter Håvaldsrød tidligere. Har stedet noe annet navn? Evnt. hvor er dette?
Er vel denne tenker jeg: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=2793
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”