kaffe på ekskursjoner

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Erik H
Site Admin

Velkommen til forumet Hummer.

Når det gjelder drikke så har jeg en liten vannflaske med. Tar ikke med termos da jeg allerede har en overload med utstyr .. det er heller ikke mye tid til "kaffekos".. man er konstant på farta!

Mat.. hmm. der synder jeg mye også.. jeg glemmer alltid å ta med matpakke og blir grinete utover dagen.

Etterhvert så har jeg blitt flinkere til å ta med mer vann og litt å spise på. Gøy å høre hva dere andre tar med, men kaffe har jeg sett veldig lite av.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
RasmusTerne

Dersom fortet ikke er for nedgrodd er termoskaffe på høyeste punkt en "høydare". Et par timer uten kaffe frambringer alvorlig abstinens :D
Har man i tillegg et par skiver med svett brunost kan man for et øyeblikk glemme den ringstanden som skulle være her et sted, men som man ikke finner!
En flaske lunkent vann hører også med i sekken.
Så kan man koste på seg en burger på hjemveien, man har jo trimmet...
Sigfred R.
Ole

Kakao og brødskiver med salami smaker best på kjølige dager, dvs. ca elleve og en halv måned av året her oppe i nord.
EspenS

RasmusTerne wrote:Har man i tillegg et par skiver med svett brunost kan man for et øyeblikk glemme den ringstanden som skulle være her et sted, men som man ikke finner!
En flaske lunkent vann hører også med i sekken.
Amen :D
ole w

he he, feltflaska er alltid med. selføgelig fylt med kaldt brønnvann. sommer som vinter. også hender det at optimusen er med. stormkjøkken er jeg ferdig med for Lenge siden. har ikke brukt stormkjøkken siden jeg svei opp halve pekefingeren min med det. skulle steke fiskekaker på tur å så ble det for varmt og dermed tok smøret fyr. au au saniteten neste. :cry: så nå holder jeg en knapp på optimus 111. enkel å driftsikker. PDT_Armataz_01_18
ow
ole w

ivrig turgåer wrote:Men om turen skulle bli kjedelig så er det ingen ting som er bedre en en liten tår med "sterke saker" og en pakke med mariekjeks.
ja hva har vi ikke gjeterøya til :D
ow
Rock'n Roll

Har stort sett alltid en kjølebag med 1/2 liters vann og cola flasker i bilen. Tar med etter behov i en sekk. Og det er så deilig å komme tilbake til bilen når man vet at det venter kald drikke.

Av mat så varierer det mellom lefser, brødskiver, kapteinkjeks og pølser (som grilles på engangsgrill).

Og avslutter som regel med Big Horn, Peppes, eller gatekjøkkenmat. Avhengig av hvilken by som er nærmest PDT_Armataz_01_14

Erik H wrote:Velkommen til forumet Hummer.

Når det gjelder drikke så har jeg en liten vannflaske med. Tar ikke med termos da jeg allerede har en overload med utstyr .. det er heller ikke mye tid til "kaffekos".. man er konstant på farta!

Mat.. hmm. der synder jeg mye også.. jeg glemmer alltid å ta med matpakke og blir grinete utover dagen.

Etterhvert så har jeg blitt flinkere til å ta med mer vann og litt å spise på. Gøy å høre hva dere andre tar med, men kaffe har jeg sett veldig lite av.

Erik H
men den pizzaen var møe god på stjørdal, humøret ble på topp etter den :)
MVH

Roar Handberg

men den pizzaen var møe god på stjørdal, humøret ble på topp etter den
hehe.. fint du tok hintet om at; "hvis vi ikke spiser noe snart.. :m16: ".

Alltids flott å avslutte en hel dags bunkertour med skikkelig mat og drikke. Pizza er king"

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
bactuz

Hummer wrote:... jeg har ofte en termos med kaffe og kokte pølsesnabber som er et ekstravagant flytende måltid...
Er virkelig pølse i kaffe godt?

:blee:

Selv pleier jeg å ha med Cola og sjokolade på tur. Er da ikke i skauen for å spise middag heller... hehe...
Sekken er tung nok med kamerautstyr og diverse hardware for fjerning av uønskede naturelementer.

Kai
dolmen

Her går det i grovbrød med pålegg og vann.Vil holde ut og ha hodet klart så lenge som mulig.
Dolmen.
Natter

Mat og drikke på bunker-tur? :? Hmm, høres ikke dumt ut - jeg må prøve det en gang... PDT_Armataz_01_29 (joda, jeg har vært nær ved å svime av et par ganger, men dette er bare ett av flere områder hvor jeg tydeligvis er ganske tunglært).
klipp3r

ivrig turgåer wrote:Ting jeg pleier og ha med på tur er:
Storm kjøkken
Brett redbull
2-3 kanner kaffe og en pakke med pølser :-)
kniv,saks, jern rør.
Og ikke minst kart kompass er veldig viktig.
jern-rør ? :D

hvis jeg er sulten spiser jeg før jeg reiser.
RasmusTerne

ivrig turgåer wrote:noen som har prøvd kjøttdeig i kaffen?? :?
Må nesten bare spørre.Hvorfor kjøttdeig i kaffen? :?
Sigfred R.
KOS
Moderator

Hummer wrote:hva drikker på disse flottte lærerike utfluktene deres?
0,7L H2O :-D
 Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
 X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet :bra:
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”