Bergenskart.no fungerer som en tidsmaskin

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Hadrian1984

Hey alle sammen jeg heter Kim og dette vil bli mitt første innlegg til dere.

En dag for noen år siden var jeg oppe på Espeland ved den tiderligere konsentrasjons leiren, der møtte jeg på en mann som var like facinert av 2ww historie som meg :D han tipset meg om en side som heter Bergenskart.no

Ved og gå inn på Bergenskart.no så kan dere se fly fotoer av Bergen fra fra 1951-1970-1997-2005-2009 men nå synes nå jeg personelig at fly fotoene fra 1951 er de mest spennende ettersom man kan zoome ned på kvarven og se silueten av kanonene.

Bergenskart.no fungerer som en tidsmaskin,bare synd det ikke er fly fotoer av askøy,sotra osv men jaja man for nå sett en god del :blee:

For og finne flyfotoene trykker du på flyfoto ved karttype og til venstre klikker du på + tegnet ved flyfoto og så kan du velge ortofoto 1951 og zoome ned på tellevik kystfort,kvarven,hellen,sandviken,olsvik flakbatt,løvås flakbatt, osv osv.

Kos dere :m16:
Tarjei

Hei og velkommen til forumet. Hvis du leser litt igjennom innleggene her, vil du se at bergenskart er benyttet ganske ofte.
Hadrian1984

ÅÅÅ jammen da beklager eg for og starte en unødvendig tråd.

Eg kan nå heller ta og spørre om hvordan man legger inn bilder her på forumet?

Eg håper eg ikke er for frekk, men dette forumet hadde ikke vært like kult og spennende uten alle de flotte og stilige bildene av bunkerser osv.

Derfor håper eg at noen kan hjelpe meg med dette sånn at eg for vise dere alt eg har vært og tatt bilde av +++ :D
TommyG
Site Admin

Hadrian1984 wrote:ÅÅÅ jammen da beklager eg for og starte en unødvendig tråd.

Eg håper eg ikke er for frekk, men dette forumet hadde ikke vært like kult og spennende uten alle de flotte og stilige bildene av bunkerser osv.

Derfor håper eg at noen kan hjelpe meg med dette sånn at eg for vise dere alt eg har vært og tatt bilde av +++ :D
Det er vel ingenting å beklage. Er jo såpass mye informasjon på dette forumet, at det tar litt tid å finne ut av hvordan ting fungerer :) Forumet har en søkefunksjon som er veldig grei å bruke for å lete i eldre innlegg. Det er bare å klikke på «Søk» lenken i toppmenyen her på forumet.

For skalering av bilder, så er det en tråd som forklarer hvordan du gjør det her: http://www.kystfort.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=489
--
Tommy
Erik H
Site Admin

å legge inn bilder er enkelt. først og fremst pass på at de ikke er så store. Bilder direkte fra digitalkamera vil alltid være for store, så de må skaleres etc.

Når du starter en tråd eller svarer på noe så vil du alltid ha muligheten til å legge inn bilde.. på Filnavn stykker du "bla gjennom".. så finner du bildet fra din datamaskin. deretter trykker du på "last opp fil".. tar noen sekunder. Du kan også legge til filkommentar til hvert av bildene. Du kan laste opp .. trur det er ca. 20 bilder i et jafs.. deretter trykker du enten "forhåndsvis" .. for å se at alt blir som du tenker.. deretter trykk "OK". og da er saken biff.

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”