Luftvernskanoner.

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
ørjanvem

Satt og tenkte litt og lurer veldig på hvor alle flak kanonene som sto rundt om på kystfortene blei av etter krigen? PDT_Armataz_01_18
ole w

de ble nok brukt av nordmenn etter krigen, men de forsvant jo etter at forsvaret trakk seg ut. hmm, interesant spørsmål det der! regner med at de ble hugget opp eller solgt til land som polen og forskjellig. ikke utenkelig siden att hele den norske ubåtflåten gikk dit. ellers så kan det jo være att en eller annen har sånt noe stående i garasjen PDT_Armataz_01_14 hvis katta til naboen blir plagsom...............
ow
TrondK

Spiker tipper jeg... Grusom tanke egentlig.
Det vi vet er så uendelig lite mot det som har hendt. Arkeologen er som den som går langs en strand og finner småtterier, skyllet i land fra et forsvunnet skib. Men selve skibet som gikk i dypet med menneskene får han aldri se.
ole w

uff får nesten frysninger jeg når jeg tenker på det PDT_Armataz_01_10 tenk att huset jeg bor i kan være satt sammen av en flak og kanskje litt tanks PDT_Armataz_01_15
ow
melland

Mesteparten av kanonene vart sprengt (ladning i løpet) av engelskmennene like etter krigen. Deretter solgte den norske stat restene til norske huggere (bromhandlere) og vart smeltet om til spiker.
Kanonkrut ble brent på bål, eller dumpet i havet ilag med granater og andre explosiver.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”