Åsenfjord

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Gille

Hva er dette ? PDT_Armataz_01_36
Attachments
FORT?
FORT?
fort.jpg (73.55 KiB) Viewed 1092 times
Gille
c_hoff82

Det er nok en flak stilling.
Jeg er ikke så kjennt i dette området, men jeg vet med sikkerhet at det er flere her som kan gi deg svaret på kanontypen og avdelingnummerene PDT_Armataz_01_18
C. Hoff
ole w

jeg, jorn og randber var å målte opp disse flak stillingene. jeg mener å huske at det hadde stått 2cm her. Disse sto i sammenheng med en liten leir som ligger 10-20 meter i retning fættenfjorden. den besto av blant annet ei brakke, sykestue og messe.
ow
Gille

Noen som vet om stillingen får leve eller skal den fjernes? burde fått stått i fred imo..
Gille
ole w

ingen av oss som var der er sikre. resten av leiren må nok vike, men stillingen er jo så nære jernbanen att man skulle jo tro att man ikke skal bygge så tett innpå den. I og med att den ikke er fjernett alle rede skulle en jo tro att den kunne stå i fred.
ow
Gille

Det håper jeg virkelig du har rett i :)
Gille
ole w

helt enig :D
ow
mikke

begge stillingene blir fjernet.det finnes forøvrig bilde av den ene stillingen med luftvernkanon og mannskap i albumet til tore eggan.
Gille

Ser ut som om stillingen får være i fred hedigvis...
Gille
mikke

Ganske mye usikkerhet pr dags dato ang disse. snakket med de som jobber på området. og de sa stillingene vil bli fjernet da jernbane traseen skal utvides noe.dette i samband med at ruten trondheim-steinkjer skal oppgraderes.snakket også med hun som driver med oppmåling fra statens vegvesen.og hun sa disse skulle stå. da de ikke ville være i veien for jernbane traseen.
Så hva som skjer med de er det bare å vente å se. man kan bare håpe at disse vil få stå.
Kan også legge til at for de som ikke har fått det med seg. så ligger det en meget godt bevart mg stilling rett etter minnesmerke nede i fætten. (mot Åsen) vanskelig å se fra vei da den er overgrodd.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”