lego batteri
Moderators: Stutzpunkt, KOS
satt inne hær om dagen å kjedet meg, orket ikke å gå ut fordi det vanlige dritværet sto på. PDT_Armataz_01_10 derfor fikk jeg lyst til å bygge en modell men hadde ikke noe sett og nærmeste butikk er i trondheim, desuten er modellbygging dyrt og for øyeblikket nedprioritert. derfor fant jeg ut at jeg kunne bruke duplo lego og papp. legger ut noen bilder av hvordan det gikk. kalte batteriet for bismark men det bærer litt preg av austrått 

- Attachments
-
- bilde fra leirport med vaktbu til venstre
- Bilde 1045.jpg (90.69 KiB) Viewed 2171 times
ow
Lego? Er ikke dette Dublo?? skal si det skriker i camofarger....
Vanskelig å se alt... - To-tre anelser for stort bilde. Skalere ned til f.eks. 800x600 ?
mvh
KOS
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Retningslinjer for takt og tone på forumet

Vi utkjempet noen slag med de der i sin tid, ja. Hadde også en vinter-avdeling og en fjell-avdeling, selvsagt malt i de rette kamuflasjefargene. Finner stadig en og annen standhaftig soldat som ikke ble funnet om kveldene da vi samlet sammen soldatene og skulle gå inn. De har med andre ord stått på post noen år.
Sindre
Jeg bare gjorde det...ole w wrote: prøver å legge ut noen mindre bilder.
mvh
KOS
Hold Haugalandet ryddig - post i rett tråd

Jeg hadde også en haug tyske og amerikanske plastsoldater. Satte dem opp i snøfestninger, for så å angripe dem med sneballer.Desverre overlevde de ferreste overgangen til luftgevær PDT_Armataz_01_09
Var på fillipinene i fjor og kom over slike igjen. Bare måtte kjøpe PDT_Armataz_01_04
Var på fillipinene i fjor og kom over slike igjen. Bare måtte kjøpe PDT_Armataz_01_04
MVH
Stig G
Stig G
Vi laget de mest sinnrike festninger i stein og treverk. Hadde en 5-liters bøtte med lokk som vi fylte med slike soldater, og tok med oss så og si overalt. Har hatt disse med på høyfjellet, ved sjøen, i hagen og så videre. Kommer noen over mistenkelige stillinger i liten skala langs en landevei, på en øy eller i fjellheimen på vestlandet kan en skylde på meg. Fant igjen en soldat på Hamlagrø (i nærheten av Voss) en gang, hvor han hadde stått på post noen år. De var rett og slett så bra malt at vi hadde vanskelig for å finne dem igjen.
Det er vel også sett med japanske soldater i samme serie, mener jeg å huske. Stridsvogner fantes også, samt broer og kanoner.
Det er vel også sett med japanske soldater i samme serie, mener jeg å huske. Stridsvogner fantes også, samt broer og kanoner.
Sindre