Gøteborg - Trondheim 31 oktober

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Locked
Erik H
Site Admin

hei, dette er nok ikke en bunkerTour, men en kollega av meg skal skrape sammen et mannskap for å ta turen Gøteborg - Trondheim 31 oktober. Hadde det ikke vært for jobben skulle jeg selv ha blitt med. Kapteinen her er en av den gamle sorten (en ramsalt engelsk sjøulk og professor ved NTNU som jeg har hatt gleden av å seile med mange ganger, også på Redningsskøyta).

Han ville garantert stoppe ved et par tyske forblåste installasjoner (eller tre) hvis været eller tid på døgnet ikke var en hindring.

Vel, som sagt.. ikke en bunkertur, men hvis du er av den eventyrlystne blir dette en kjempetur uansett.

Send meg pm.
Jeg har fått forespørsel om noen kan seile en skøyta fra Gøteborg til Trondheim med avgang Sverige lørdag 31. okt. Fartøyet er en utrangert minehåndteringsbåt fra den svenske marinen. Den har en marsjfart på 9-10 knop og maks fart på 17 knop.

Det blir ca 725 nm @ 8 knop = 90 t = ca 4 døgn + bunkring … med avgang Gøteborg kl 12.00 lørdag den 31.10 blir man frem Trondheim ca kl 12.00 torsdag den 5.10 (Hvis ikke jeg regnet feil! … og med 1 døgn venting på vær eller overnatting på Grimstad … ?).

Planlegger å kjøre kontinuerlig med et par avbrekk for bunkring etc, og trenger derfor 3 stk. mannskap/maskinist å gå styrevakt etter som båten ikke har autopilot. Radar, kartplotter, varmekjel m.m. finnes om bord.

Ta gjerne kontakt hvis du er interessert
Hvis man skulle stoppe ved et par tyske installasjoner fra lista til Trondheim.. og vær og lys ikke var en hindring (eller mangel på brygge).. hvilke øyer skulle man velge?

Erik H
Grunnlegger Kystfort.com siden 2005
http://www.krigsbunkeren.no
Locked

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”