"Nyere" norsk feltmessig sperrestilling/vakt.
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Jon-Vegard
Denne står ved Heistadmoen og er nok ett treningsprosjekt i å bygge slike stillinger.
- Attachments
-
- Div. Grønvad, Heistadmoen 004.jpg (111.98 KiB) Viewed 1783 times
-
- Div. Grønvad, Heistadmoen 002.jpg (136.46 KiB) Viewed 1783 times
-
- Div. Grønvad, Heistadmoen 001.jpg (116.64 KiB) Viewed 1783 times
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Ble brukt som VCP under diverse øvelser, samt under oppsetting til KFOR kontigentene da de ble deployert fra Heistadmoen - denne stod der da jeg var der vinteren 01. Det ble bygget en liknende noe lengre opp i skytefeltet (ved det røde/sorte (?) huset som ligger 100 meter opp på veien inn til venstre når du passerer sort-bunker og stillingene der) våren 1997. Mener det var PI troppen som bygde den den gangen. Mulig den er revet nå, klarer ikke å se den for meg når jeg tenker tilbake på endeløse objektsikringsoppdrag.BSKA77 wrote:Vaktstilling bygd av rep-soldater i tilknytning til rep-senteret i Grønvad leir.
- Jon-Vegard
Så vidt jeg har kunnet se er det bare denne som står igjen, sammen tanks-sperringene.
- Attachments
-
- Div. Grønvad, Heistadmoen 007.jpg (114.34 KiB) Viewed 1679 times
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard
Om jeg blir nødt til å lempe sandsekker når jeg er inne på HV-rep neste gang, så skal jeg være bare glad til jeg, om de er fylt med lecakuler istedenfor sand ;Dervold wrote:For å spare dagens svake HV-soldater er sekkene fylt med lecakuler. Siste gang det ble brukt sand var under flommen i Lillestrøm.BSKA77 wrote:Vaktstilling bygd av rep-soldater i tilknytning til rep-senteret i Grønvad leir.
ervold
--
Tommy
Tommy
Blir ikke noe skikkelig sandsekkeløp når det er lecakuler isteden for deilig våt sand... PDT_Armataz_01_08TommyG wrote:Om jeg blir nødt til å lempe sandsekker når jeg er inne på HV-rep neste gang, så skal jeg være bare glad til jeg, om de er fylt med lecakuler istedenfor sand ;Dervold wrote:For å spare dagens svake HV-soldater er sekkene fylt med lecakuler. Siste gang det ble brukt sand var under flommen i Lillestrøm.BSKA77 wrote:Vaktstilling bygd av rep-soldater i tilknytning til rep-senteret i Grønvad leir.
ervold
- Jon-Vegard
Som en av de som evt. er med å leder aksjoner i fredstid, og det innebærer bruk av sandsekker, så vil ikke jeg stå for sekker med leka!!!! Egner seg svært dårlig til å lage demninger med.
Mvh.
Jon-Vegard
Jon-Vegard