hei, det skal være en slags hobby/modell.. tog.. messe på nidarvoll skole idag og imorgen. Jeg satser på å dra imorgen, Søndag kl. 12. stiller meg på parkeringsplassen og venter hvis det er flere fra forumet som skal ivei.
Var også noe snakk om en tur til lademoen på søndagen. Kanskje man kunne ta det etterpå? trenger kanskje ikke være på messa så lenge, men har alltid hatt lyst til å se denne store modelltog-banen som jeg har lest om i mange år.
mener det kostet 50lapp å komme inn.
Bilde av bila hvis noen ser etter meg på parkeringsplassen. Inngangen til nidarvoll blir opp forbi statoi/mcdonalds.. det er merket.
Erik H
hobbymesse/modell Nidarvollskole søndag kl. 12
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- Attachments
-
- kystfortmobil.jpg (48.01 KiB) Viewed 1326 times
yes, det ble en hygg tur. var var 4 stk og tittet på mye tog. syns det var gøy og jeg lærte mye av å se på forskjelle landsskapsmodeller de hadde laget og var i ferd med å lage. de hadde et stort prosjekt ned i kjelleren som jeg kommer til å besøke flere ganger.
bilder av tog...
det er helt utrolig, men for første gang som fotograf opplevde jeg knuffing for å ta et bilde. vi var flere med Canon xx som kjempet om den beste plassen når toget gikk runden rundt bordet.
makan!
etter 90 minutter så var det tid for litt trim.. og da var jo ikke Leira langt unna med sine 4 flak stillinger++. det ble ikke ladehammeren da noen av oss måtte gi seg litt tidligere på dagen. ...men når man trur dagen er slutt.. drar Jørn fram X antall doc og bilder fra luften.. vi fryser.. men bildene varmer
Erik H
bilder av tog...
det er helt utrolig, men for første gang som fotograf opplevde jeg knuffing for å ta et bilde. vi var flere med Canon xx som kjempet om den beste plassen når toget gikk runden rundt bordet.

etter 90 minutter så var det tid for litt trim.. og da var jo ikke Leira langt unna med sine 4 flak stillinger++. det ble ikke ladehammeren da noen av oss måtte gi seg litt tidligere på dagen. ...men når man trur dagen er slutt.. drar Jørn fram X antall doc og bilder fra luften.. vi fryser.. men bildene varmer

Erik H
- Attachments
-
- 2009_leira5.jpg (54.18 KiB) Viewed 1214 times
-
- 2009_leira4.jpg (57.36 KiB) Viewed 1214 times
-
- 2009_leira3.jpg (96.63 KiB) Viewed 1214 times
-
- 2009_leira2.jpg (50.5 KiB) Viewed 1214 times
-
- koblingsboks i nærheten av Leira flak batterie
- 2009_leira1.jpg (43.89 KiB) Viewed 1214 times
-
- nei nei nei.. boken ser tøff ut på fremsiden.. men etter å ha sett igjenom halve boken så sovnet jeg nesten der og da.
- 2009_leira01.jpg (61.71 KiB) Viewed 1214 times
-
- Har alltid ment at militære operasjoner og tog er tingen.. her er iallefall den eneste militære enheten jeg fant blant modellene.
- 2009_leira0.jpg (75.71 KiB) Viewed 1214 times
Takker for turen! Var hyggelig å endelig få ett ansikt bak navnene på forumet.
Messen var kanskje en smule tog inspirert men for meg med en tog gal sønn på 4 år ble det ikke så værst å være pappa alikavel
..
Ble en interessant tur på Flak stillingen på Leira ved Leirfossen med masse store bunkere og brakke rester.
Falt nok i smak til både oss voksne og for den minste bunker jegeren reprensert her på det ene bildet. Ble iallefall samtale emne denne dagen for han : Store hus med slanga og troll... hehe
Takk for turen igjen og jeg håper vi kan gjenta dette ved en senere anledning og kanskje ved ett annet område.
Skal sortere bildene og få lagt ut de beste ved en anledning med bedre tid.
John
Messen var kanskje en smule tog inspirert men for meg med en tog gal sønn på 4 år ble det ikke så værst å være pappa alikavel

Ble en interessant tur på Flak stillingen på Leira ved Leirfossen med masse store bunkere og brakke rester.
Falt nok i smak til både oss voksne og for den minste bunker jegeren reprensert her på det ene bildet. Ble iallefall samtale emne denne dagen for han : Store hus med slanga og troll... hehe
Takk for turen igjen og jeg håper vi kan gjenta dette ved en senere anledning og kanskje ved ett annet område.
Skal sortere bildene og få lagt ut de beste ved en anledning med bedre tid.
John
skulle ikke tru at jeg hadde med meg godt voksne menn på tur... det regnet jo med blitz da jeg la meg ned...
vel, man må vel tåle litt paparatzzi når man kryper langs bakken.
Her er iallefall bildet som jeg tok fra innsiden. ikke noe spennende.
E

vel, man må vel tåle litt paparatzzi når man kryper langs bakken.
Her er iallefall bildet som jeg tok fra innsiden. ikke noe spennende.
E
- Attachments
-
- 2009_leira7.jpg (20.96 KiB) Viewed 1133 times
-
- 2009_leira6.jpg (30.17 KiB) Viewed 1133 times