Nytt medlem

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
JohnnyTh

Hei
JEg oppdaget dette forumet etter å lest en artikkel i Militær historie.
Så da måtte jeg jo sjekke det ut.

Jeg er født og oppvokst på Lista, så bunkere har altid vært en naturlig del av hverdagen og noe som har interesert meg så lenge jeg kan huske.

Jeg har vel sikkert ikke så mye detaljert informasjon om hva de forskjellige har vært brukt til men 35 år i bunkerparadis så har jeg funnet mye rart. Synd jeg ikke fikk med meg bunker turen deres til Lista, jeg hadde sikkert lært mye, om muligens vist dere et par ting som ikke er så veldig synlige.

Eller så er modellbygging en stor lidenskap og jeg ser det er et eget forumdel her så det skal bli interesant å følge med på.

Johnny Thjømøe

ps neste gang dere er på Lista kan jeg skysse dere rundt i kvartingen, mye mer morro å kjøre gjennom tunnelen på Vigan en å gå. Vigan er Varnes fort. Men det vet dere helt sikkert. ER jo litt morrsomt at Varnes fort ikek ligger på Varnes men på Vigan
Erik E
Site Admin

Hallo

Velkommen til forumet!
Blir helt sikkert flere turer til Lista, så det toget har nok ikke gått ;-)

Mvh
Erik E
JohnnyTh

Lenge siden vi hadde tog på Lista, Tyskerene bygde en liten linje for godstransport:
:)
Carsten G

SKFIF planlegger tur på Lista i Mai/juni.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Carsten G

Velkommen til forumet glemte jeg og si, koselig å høre fra flere på mine hjemmetrakter :D Begynte å lure på om det ikke var flere på Lista som intereserte seg for all den deilige betongen vi har der ute.
Carsten
Det er nå vi har mulighetene til å bevare historie for all tid, la oss sammen gjøre denne oppgave.
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”