Modell Tips!

Når været eller årstiden gjør det vanskelig å være ute er det hyggelig med en hobby hvor man kan være inne. Post dine bilder, tips og råd.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
TrulsM

Hei!

Som dere kansje vet, så har jeg veeeldig lyst og prøve og lage meg en kommando Bunkers, av type Regelbau.

Men lurte på etpar ting.. Hvilke "instrumenter" bruker dere til og skjære ut skyteskår, vinduer OSV?

Og hva skal jeg bruke til Maling/Betong?

Truls PDT_Armataz_01_36
TM
c_hoff82

Heisann

Jeg lager mine modeller av vanlig isopor.
Delene skjæres ut med en olfakniv (tapetkniv er det nok mange som kjenner den som også) Ikke alle vegger/deler er utskåret i en del, men ofte limt sammen av flere små.
Limet jeg bruker er trelim ment til å lime sammen treverk. Det er det beste. Byggesettlim smelter isoporen!! PDT_Armataz_01_03
Betongutseendet lager jeg med flisfug. Fin og holde på med.

Holder på å lager en selv nå.

Håper dette hjalp litt :)
C. Hoff
Arquebus

c_hoff82 wrote:Heisann

Holder på å lager en selv nå.

Håper dette hjalp litt :)
Er interessert i betongstrukturen. Har du evt. bilde av den du holder på med og navn på flisefugestoffet?
c_hoff82

Jeg husker desverre ikke navnet på massen jeg bruker. Jeg tømte restene av pulveret på en brusflaske for en god stund siden og har derfor ikke sekken. Jeg tror alle typer er like gode. Det kommer an på hvilken konsistens en blander den til.
Veggene mine ble litt grove ser jeg på bildene. Kan kanskje blande litt mere vann i den neste gang. Modellen er ikke ferdig ennå, men en ser hvordan den blir.
Attachments
027.JPG
027.JPG (36.43 KiB) Viewed 1000 times
026.JPG
026.JPG (45.89 KiB) Viewed 1000 times
C. Hoff
Arquebus

Stilig modell, kanskje får vi følge utviklingen...

.
c_hoff82

Stilig modell, kanskje får vi følge utviklingen...
Jeg skal legge ut bilder når modellen er ferdig. Det blir ikke bygging hver kveld så det kan nok ta sin tid PDT_Armataz_01_18
C. Hoff
Post Reply

Return to “Modellbygging”