Det vil snart komme bilder fra en tysker sitt fotoalbum som jeg snar får.
Sikringstjeneste i Mandal, Flekkefjord og Sandnes i Rogaland samt MG utdannelse, skips FLAK mm.
WH fotoalbum Kristiansand & Mandal
Moderators: Stutzpunkt, KOS
- werner wernersen
Hei
Gleder meg forsatt til disse bildene.
Werner
Gleder meg forsatt til disse bildene.
Werner
Be quiet brain or i`ll stab you with a Q-tip
Homer Simpson
Homer Simpson
- werner wernersen
Hei
får mase litt på disse bildene, hadde vært spennende å sett om det var noe lokalt.
Werner
får mase litt på disse bildene, hadde vært spennende å sett om det var noe lokalt.
Werner
Homer Simpson
Homer Simpson
- Øksnevad_2
Hei
Noe nytt om disse bildene?
Noe nytt om disse bildene?
Mvh Leander Haslerud
http://www.FestungNorwegen.net
http://www.FestungNorwegen.net
- werner wernersen
Hei
Får minne noen på at vi forsatt venter i spenning på disse bildene.
Werner
Får minne noen på at vi forsatt venter i spenning på disse bildene.
Werner
Homer Simpson
Homer Simpson
Hei
Tiden løper fra meg, beklager
Albumet tar for seg 3 kamerater fra trening i Tyskland i 1941 i Wehrmacht infanterie sommer og vinter.
Det viser kjøretøy og båttransport til Kristiansand og jernbane/havn mens resten av bildene er fra Mandal. Bildene er skarpe men fotografen burde anskaffe seg et stativ...
Føst ut er fra båttransport fra Tyskland til kristiansand. Noen som kjenner til kjøretøy avd. merking hvit hest som steiler?
Tiden løper fra meg, beklager

Det viser kjøretøy og båttransport til Kristiansand og jernbane/havn mens resten av bildene er fra Mandal. Bildene er skarpe men fotografen burde anskaffe seg et stativ...

Føst ut er fra båttransport fra Tyskland til kristiansand. Noen som kjenner til kjøretøy avd. merking hvit hest som steiler?
- Attachments
-
- 1.jpg (191.02 KiB) Viewed 1545 times
Kleven.
Gamle kleven havn er en perle fra seilskute tiden. Det er oppført et bunkeranlegg p andre siden av sjøen hvor soldaten står, og det er 20mm flak stilling inne i kjelleren i huset til venstre! Skuddretning rett ut gjennom innløpet til Kleven havn. Jeg har selv vert der for svært mange år siden. Eier viste og spiker på loftet hvor tyskerne hang hjelmer og utstyr da de var inkvartert der.
Følger på med bilder fra Sjøsanden og Mandal sentrum ved senere anledning
Gamle kleven havn er en perle fra seilskute tiden. Det er oppført et bunkeranlegg p andre siden av sjøen hvor soldaten står, og det er 20mm flak stilling inne i kjelleren i huset til venstre! Skuddretning rett ut gjennom innløpet til Kleven havn. Jeg har selv vert der for svært mange år siden. Eier viste og spiker på loftet hvor tyskerne hang hjelmer og utstyr da de var inkvartert der.
Følger på med bilder fra Sjøsanden og Mandal sentrum ved senere anledning

- Attachments
-
- 4.jpg (223.62 KiB) Viewed 1540 times