Østfold!!

Her kan vi alle legge ut informasjon, spørsmål og svar vedrørende kystfort/bunker aktiviteter.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

ULKA Johansen

Noen som har planer om turer eller treff i Østfold de nærmeste ukene???
Kystartillerist 9204
molich

ULKA Johansen wrote:Noen som har planer om turer eller treff i Østfold de nærmeste ukene???
Kunne vært greit å få til noe slikt her i Østfold, vi er nok flere med samme interesse.

Morten
molich

molich wrote:
ULKA Johansen wrote:Noen som har planer om turer eller treff i Østfold de nærmeste ukene???
Kunne vært greit å få til noe slikt her i Østfold, vi er nok flere med samme interesse.

Morten
Noen som har oversikt over anlegg og installasjoner i Østfold, utover det som allerede er nevnt her på forumet. Måtte gått an å finne fram til et samarbeid/fellesturer for å lokalisere det som måtte finnes av div. x-tyske anlegg på Østfold-siden også.

Alt fra enkle MG-stillinger, osv..

Alle er velkommen med sine bidrag :-)

Mvh Morten C.
Yngvar

Når det gjelder anlegg fra krigen i østfold fra svenskegrensa og langs kysten så tar det nok flere månder å besøke alle. Tar du så med alle i innlandet så har man noe og gjøre en stund.
Det dukker opp nye støttepunkt ved bruer, flyplasser, radaranlegg, viktige veier og ved kaiområder mens man besøker andre kjente steder, så det er mye og finne i Østfold. Bare det å besøke de kjente fortene tar vel et par dager. Men det er viktig å begynne med registreringen nå.

Si gjerne ifra om det blir noen turer i Østfold.

Mvh
Yngvar
molich

Takk for ditt bidrag Yngvar.

Jeg har vært en del rundt og oppdaget en del steder her i Østfold. Og som du sier, dukker det stadig opp nye steder, jeg vil nesten våge å si som ingen enda har oppdaget, hvertfall ikke blant de største jegerne. Noe av hensikten min er å samle info og til slutt kunne ha en noenlunde komplett oversikt over det som finnes her. Jeg vil også rose dere på andre siden (Oslofjorden) både med organiseringen av turer og publiseringen av div. fort og installasjoner. Akkurat der har vi noe å lære på Østfold-siden, og jeg er også sikker på at vi er mange med samme interesse her.

Likeledes vil jeg også gjerne få bidra med mitt hvis noen fra Vestfoldsiden kom over fjorden for å ta en titt på det vi har av x-tysk installasjoner her. Bare å ta kontakt så finner vi nok en løsning.

Mvh Morten C.
Yngvar

Vi kan sikkert få en gjeng over til Østfold bare våren kommer. Jeg kan sikkert noe som kan være til nytte, husk at jeg er født og oppvokst i Moss :D , samt at jeg har tjenestegjort på et par fort der.

Mvh
Yngvar
molich

Yngvar wrote:Vi kan sikkert få en gjeng over til Østfold bare våren kommer. Jeg kan sikkert noe som kan være til nytte, husk at jeg er født og oppvokst i Moss :D , samt at jeg har tjenestegjort på et par fort der.

Mvh
Yngvar
Det hørs kjempeflott ut, jeg blir gjerne med og viser vei. Tenkte meg nesten det at du hadde røtter på denne siden , du ser faktisk litt Østfoldaktig ut...hehe...

Du/dere er hvertfall hjertlig velkommen når det våres....

MVH Morten C.
RasmusTerne

Hei.
Regner med å tilbringe deler av ferien i Østfold til sommeren.
Fint om man kunne få kontakt med "miljøet", så hold tråden varm :D
Hilsen Sigfred R.
Espen K

Om noen østfoldinger tar intiativ og arrangere en omvisning, skal en ikke se bort ifra at det dukker opp flere vestfoldinger.
molich

Espen K wrote:Om noen østfoldinger tar intiativ og arrangere en omvisning, skal en ikke se bort ifra at det dukker opp flere vestfoldinger.
Det burde vi kunne få til, skal se hva som skjer utover våren. Oslofjord-området er jo gjerne begge siden av fjorden så.....Vi får legge hodene litt i bløtt.

MVH Morten C
molich

RasmusTerne wrote:Hei.
Regner med å tilbringe deler av ferien i Østfold til sommeren.
Fint om man kunne få kontakt med "miljøet", så hold tråden varm :D
Hilsen Sigfred R.
Jeg kan ikke love noe på vegne av andre, men ta gjerne kontakt med undertegnede når tiden er inne, så kan jeg hvertfall bidra med mitt.

Velkommen over fjorden til sommeren.

MVH Morten C.
krbe

Hei på alle dere som har tenkt dere en tur til Østfold. Viss det er av interesse så driver jeg og en kompis med litt vedlikehold på kjøkøy fort. Har tilgang på nøkkler til en kanonbunker med kanon i. Tar gjerne en tur med en gjeng, og viser litt rundt.

Hilsen Bjørn Espen Kristiansen
Fredrikstad
TommyG
Site Admin

Det kommer på det samme om jeg kjører til Østfold, eller til Vestfold, så jeg er iallefall med om noen organiserer noe.
Og, folk med nøkler er alltid et kjærkomment tilskudd :D
--
Tommy
molich

krbe wrote:Hei på alle dere som har tenkt dere en tur til Østfold. Viss det er av interesse så driver jeg og en kompis med litt vedlikehold på kjøkøy fort. Har tilgang på nøkkler til en kanonbunker med kanon i. Tar gjerne en tur med en gjeng, og viser litt rundt.

Hilsen Bjørn Espen Kristiansen
Fredrikstad
Hei Bjørn Espen. Hvis dere mot for modning trenger litt hjelp til vedlikeholdet på Kjøkøya, så har jeg tid i massevis. Fint at du engasjerer deg, og med denne oppslutningen må vi bare få til et eller annet.

MVH Morten C.
molich

Jeg gjør et nytt forsøk å få engasjert en del Østfoldinger ( eller de som er godt kjent i distriktet) til å komme med sine bidrag vedr. stillinger og installasjoner på denne siden av Oslofjorden for å få en oversikt over det som måtte finnes av x-tyske installsjoner, tenker da på alt fra MG-stillinger, diverse bunkere og gjerne større annlegg.

Sist gang var det flere fra Vestfold som engasjerte seg og det er veldig hyggelig. Hvorfor skal det være så vanskelig for oss på denne siden av fjorden å få til noe?

MVH Morten C.
Post Reply

Return to “Aktiviteter / Turer / Møter”