Kystfort forum, endringer vil komme

Informasjon om forumet samt større (lengre) innlegg fra kaffekroken. Ikke start innlegg (tråder). Admin legger innleggene etterhvert.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Er forum er alltid nødt til å holde seg oppdatert iforhold til resten av internett verden. nye versjoner må til for å sikre en godt og stabilt forum. Om ikke lenge vil forumet bli oppgrader med flere funksjoner. Send gjerne forslag til hva du ønsker å se i neste versjon av forumet.

Erik H
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

En ting jeg savner er mulighet for å bla til neste side, og se om det er flere sider nederst på siden i en tråd, slik at man slipper å bla opp til toppen for å se om det er flere sider i tråden.
--
Tommy
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

TommyG wrote:En ting jeg savner er mulighet for å bla til neste side, og se om det er flere sider nederst på siden i en tråd, slik at man slipper å bla opp til toppen for å se om det er flere sider i tråden.
Støttes. Det er vanlig på andre forum som benytter samme tekniske løsning, så det er sikkert bare for administrator å huke av for dette under options et sted...
User avatar
Christian B
Posts: 320
Joined: 24 Dec 2007 17:55
Location: Trondheim

Synes forumet er meget bra som det er jeg, med unntak av å bla til neste side som nevnt tidligere :)

Ellers finnes det script som automatisk skalerer ned fotografier som folk laster opp, noe som ville lettet mye arbeid med å laste opp bilder her :)
User avatar
KOS
Moderator
Posts: 3000
Joined: 16 May 2007 15:31

Erik H wrote:Send gjerne forslag til hva du ønsker å se i neste versjon av forumet.

Erik H
Det var den for å "joine" tråder da ;-)

mvh
KOS
User avatar
Asbjørn²
Posts: 384
Joined: 20 Aug 2007 16:44
Location: Stavanger

Skal du oppgradere til phpBB 3?
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Asbjørn² wrote:phpBB 3
Ja, phpBB3 kom ifjor, men bare som beta og var vel ustabil? Nå er versjon 3 mer eller mindre annerkjent som det sikre valg. Ver 3 har også en rekke nye funksjoner som gir administrator og moderator en rekke nye instrumenter for å drive forumet sikkert og greit.

Erik H
User avatar
KGJ
Posts: 945
Joined: 10 May 2006 22:43
Location: Florø
Contact:

Fikk denne ved posting:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections in /home/kystfort/www/forum/db/mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/kystfort/www/forum/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/kystfort/www/forum/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database...

Håper det ikke er oppdateringen som har køddet til noe, ser jo ut til å funke nå...
Flora krigshistorielag
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Fikk selv samme melding forrigere i dag + forumet går uvanlig tregt til tider..

Erik
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

forumet er bygd opp som en database og når flere skal logge seg på må det åpnes flere kanaler mot databasen. Det ser ut som jeg ikke har så mange kanaler som jeg trudde og jeg må enten be webhuset om å få flere.. eller bytte host. så mye jeg &%#!! betaler skulle jeg nesten tru at de klarer å se at forumet går på kaldt vann og lut!

Erik H
User avatar
TommyG
Site Admin
Posts: 2692
Joined: 26 Dec 2007 22:12
Location: Ullensaker

Maksimalt antall tilkoblinger til databasen er vel gjerne noe som er delt mellom alle kundene til webhuset som benytter seg av den samme databasetjeneren som du bruker. Det betyr jo da selvsagt at du "kjemper" om resursene mot potensielt 100vis av andre webhuset-kunder.

Jeg drifter selv en del servere, og har vanskelig for å tro at den tilsynelatende moderate trafikken dette forumet har vil være nok til i seg selv å være opphavet til slike problemer.

Hvor mange besøkende er det i gjennomsnitt på www.kystfort.com og forumet iløpet av en dag?
--
Tommy
superfuzz
Posts: 261
Joined: 15 Jan 2008 10:50
Location: Nøtterøy

Kan være sessions som henger etter oppgraderingen. Skjer av og til hvis man bruker scripts for å oppgradere databasetabeller og slikt. Er ikke alltid disse tar seg bryet med å tømme midltertidige tabeller. Pleier å gå over av seg selv, evt. få de som drifter serveren til å kjøre en repair på databasen.
User avatar
Erik H
Site Admin
Posts: 3500
Joined: 31 Jan 2005 23:01
Location: Trondheim
Contact:

Har fått en kraftig økning de siste dager med rundt 600 som besøker kystfort.com hver dag. Av disse er det vel bare 10% som er inne på forumet, men det er på forumet det lastes ned mest.

Erik H
PS. bare i denne uka er det intervjuet med Leif Högberg lastet ned 383 ganger!! interessen er stor, men kapasiteten min til å legge inn noe nytt hele tiden er jo begrenset.

Erik H
Attachments
dailyaverage_aug08.jpg
dailyaverage_aug08.jpg (9.6 KiB) Viewed 250 times
Leif H
Posts: 49
Joined: 15 Jul 2007 7:00
Location: Skurup, Sverige
Contact:

Erik
Det är väl inte konstigt att du får en kraftig ökning när du lägger in sådan populär person :D Jag förmodar att ökningen dessutom består mest av nytillkomna kvinnliga besökare PDT_Armataz_01_06
Nåväl skämt åsido, men är det inte så att folk har börjat komma tillbaka från semester o dyl. Själv märker jag också en ökning på mitt forum. För det kan väl inte vara så att det beror på ett alltmer ökat intresse för militärhistoria runt om i landet?
I vilket fall som helst är det glädjande att intresset ökar. Fortsätt med det goda arbetet på forumet.
Hilsen Leif H
User avatar
Erik E
Site Admin
Posts: 3515
Joined: 06 Feb 2006 20:30
Location: Rennesøy
Contact:

Send gjerne forslag til hva du ønsker å se i neste versjon av forumet.
Når man svarer på et innlegg i forumet så kan man se tidligere innlegg i "rullegardin" over feltet man skriver i.

Går dette an å få på PM siden også?
Saken er at om man skal svare på en PM med flere spørsmål, så må man kopiere med seg teksten i svaret, eller huske alle spørsmål.

Mvh
Erik E
Post Reply

Return to “Informasjon og større innlegg”