brakke

Trondheim var hovedstøttepunkt for marinen med en rekke viktige hovedkvarterer for nord-atlanteren. 200 lette og tyngre flak stillinger skulle bl.a forsvare havnen og flyplassen.

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
tsd
Posts: 17
Joined: 23 Jul 2007 3:19
Location: trondheim

brakke
Attachments
p1060003_184.jpg
p1060003_184.jpg (92.03 KiB) Viewed 360 times
User avatar
telvrum
Posts: 358
Joined: 20 Aug 2007 21:23
Location: Arendal
Contact:

hvor er dette bilde tatt? Rezise hadde også vært fint.
Torstein E

If you tried your best and you failed miserably. The lesson is never try
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Stedet ligger ved Steinvik i Stjørdal kommune (Nord-Trøndelag).
Teknisk sett så er det vel mere korrekt å kalle dette en betongbygning.
Last edited by JornN on 09 Jun 2008 17:44, edited 1 time in total.
JornN
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Har noen ca. UTM-pos. på Norge I Bilder? Jeg sliter litt med å finne gode "kandidater" til leiren på luftfoto (er den retusjert bort, slik det er gjort for Steinsvik leir?)
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Leiren vises ikke på "Norge i Bilder", men jeg er ikke sikker på om den egentlig er retusjert bort. Det kan være, men det er en skikkelig jungel der den ligger så det kan være nok i seg selv.
Jeg har ikke lyst til å legge ut offentlig nøyaktig beliggenhet.
De som er registrerte brukere av pålitelig karakter PDT_Armataz_01_18 kan sende meg en PM med spørsmål.
JornN
User avatar
Natter
Posts: 6386
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

JornN wrote:Jeg har ikke lyst til å legge ut offentlig nøyaktig beliggenhet.
Får litt assosiasjoner til "barnehage-mentalitet" her, men for all del... Om jeg har tid/lyst til å ta avstikkeren ut hit på veien nordover i ferien, skal jeg nok finne frem (evt. bilder fra meg vil i alle fall være merket med posisjon, slik at andre forum-medlemmer slipper for mye leting hvis de har lyst til å ta turen).
JornN wrote:De som er registrerte brukere av pålitelig karakter PDT_Armataz_01_18 kan sende meg en PM med spørsmål.
Skal ikke prøve å spekulere på hva som menes med "pålitelig karakter", og hva som åpenbart gjør undertegnede til "upålitelig". Får bare håpe at det ikke er for mange med slike spesielle holdninger her inne - da er det ikke mye poeng i å være medlem her...
User avatar
JornN
Posts: 853
Joined: 15 May 2007 22:53
Location: Trondheim

Det jeg sier er at du kan sende meg en mail så du får beliggenheten opplyst, ikke at du spesielt er upålitelig. Vi skal huske at det er andre som skummer disse sidene som ikke nødvendigvis er registrerte brukere og som ikke alltid er ute i samme hensikt som oss.
Siden disse "bunkerene" både ligger nokså uberørt og og innenfor gjerde, så vil jeg være litt forsiktig med det.
Jeg tror ikke at de som kjenner meg opplever at min forsiktighet vanligvis, når den i enkelte tilfeller opptrer, er ubegrunnet eller malplassert.
Vi har tidligere hatt uheldige resultat etter offentliggjøring/avisartikler om originale eller relativt uberørte anlegg. Når i tillegg eierforhold ikke er kjent av meg og om det ønskes oppmerksomhet omkring det, så er det greit å være føre var.
JornN
Post Reply

Return to “Trondheim”