Feilplassering av Korsnes og Krokeid i hordaland

Emner som ikke hører hjemme under andre diskusjonsgrupper

Moderators: Stutzpunkt, KOS

Post Reply
Erik H
Site Admin

Som mange vet så sitter jeg å lager nytt kart over kystfortene her i sør-norge. Har tatt plasseringene i det gamle kartet for god fisk, men etter en lang time så har jeg funnet plasseringen til kystfortet på korsnes til å være feil og det samme med Bataljonstaben på Krokeide. Vil bare ha bekreftet at dette er feil og ikke jeg som har stirret for mye på kartet i den siste timen.
Hvis det gamle kartet har en slik feil så er det ikke umulig at det er flere slike. Hvis du vet om slike feil så si ifra.

en lang time? nærmere 2! jeg begynte å lete etter krokeide da jeg ikke fant den på kartet. et kjapt søk på gulesider ga resultater. Men for å gjøre saken værre så fant jeg noe som het krokane der hvor det tyske kartet hadde feil. Brukte iallefall en 1/2 time på å leite etter betong på norgeibilder før jeg fant ut at kystfortet måtte være på krokane.

Mvh
Erik H
Attachments
kroknes_977.jpg
kroknes_977.jpg (110.21 KiB) Viewed 422 times
Paul S.

Brukte iallefall en 1/2 time på å leite etter betong på norgeibilder før jeg fant ut at kystfortet måtte være på krokane.
Usikker på hva du mener med Krokane, men er ikke noe der som jeg kjenner til.
Men Korsnes og Krokeide er feilplassert som du påpeker, samme er Osterneset som skal på nordsiden av odden, ikke sydsiden.
Paul S.
Tarjei

Kanskje han mener Kroken? Batteriet på Hetlefloten var etter sigende plassert her før, men jeg er usikker på nøyaktig hvor dette er.... Har du noen koordinater til oss Erik?
Erik H
Site Admin

Paul S. wrote:
samme er Osterneset som skal på nordsiden av odden, ikke sydsiden.
Paul S.
takk for osterneset tipset.

Når det gjelder krokane så var det bare noe jeg så som jeg trudde kunne være plassen som tyskerne mente. En liten vik som jeg har markert på plassen. Jeg trudde at det også var en plass på land som kunne hete noe av det samme. ikke lett når tyske navn på fortene ikke er det samme som norske navn. Erik H
Attachments
kroknes_977_feil.jpg
kroknes_977_feil.jpg (58.17 KiB) Viewed 364 times
Post Reply

Return to “KAFFEKROKEN - diverse”