Heisan Evind
Det at forsvaret da gjerne minekommandoen, hiver piggtråd og annet nede i bunkersene er jo nesten snilt i forhold til andre ting de gjør.
Inne i Tanafjorden plukket minekommandoen opp en god del ammo, som de fant ut av sikkerthetsmessige grunner stablet inn i kommandobunkeren å satt det hele av. Selvsagt med den følgen at hele taket på den komplette bunkeren mistet taket og mer til.
Til sitt forsvar sa ansvarlig befal at betongen i bunkeren måtte ha vært svekket som følger av sivil sabotasje under byggingen. Hmmm, smart uttalelse når man toppen hadde 10 fastboende i nærheten under krigen.
Etter å tilbrakt to dager med samme gjengen i Berlevåg tror jeg at dette var et tilfelle av barn med for mye kinaputter og naboens postkasse.
De i nærmiljøet var dypt rystet over at bunkeren var sperngt, men da var skaden allerede gjort. Og som vanlig blir jo INGEN stilt til ansvar i forsvaret....!
Så jeg er sterkt motstander mot forsvarets sin framferd langs kysten og på land. Jeg samarbeider IKKE lengere med dem! PDT_Armataz_01_19
-Thomas-
"Tromsø's offisielle Tirpitzguide", ett dykk uten rust på hanskan e ikke et dykk....!