Hvor er disse tatt?

Har du liggende gamle bilder du vil dele med andre - Eller noen du lurer på hvor er tatt? Alle bilder fra krigen er velkommen hit for diskusjon!

Moderators: Stutzpunkt, KOS

User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

JornN wrote:
Jan wrote:Her svaret for bildet av togsettet fra mine venner i Norsk Jernbaneklubb:
Utsnitt:
Stedet er jeg ganske sikker på er i Trondheim, for jeg mener å skimte Bispehaugen skole i bakgrunnen rett til høyre for godshuset eller hva det er.
Det er nettopp årsaken til at jeg spurte etter et forstørret utsnitt av den seksjonen. Bygningen ligner svært på Bispehaugen skole som man kan se av vedlagte utsnitt av et bilde fra egen samling.
Ellers passer vinkel på sporene i forhold til landskapet i bakgrunnen og høyden på dette.
Nydelig JornN! Der satt nok den! Noen i distriktet som kan få tatt ett nåtidsbilde? Hadde vært flott.
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Er det noen i Narvik som kan bekrefte at det kan være Kirka i Narvik? Eller ken dette også være i Trondheim? Syns liksom ikke topografien stemmer helt med Narvik. Kirken og de store bygningene til høyre for denne burde kanskje være ett godt landmerke?
Mvh.
Jon-Vegard
User avatar
Natter
Posts: 6387
Joined: 25 Feb 2007 18:51
Location: Bergen

Jon-Vegard wrote:Er det noen i Narvik som kan bekrefte at det kan være Kirka i Narvik? Eller ken dette også være i Trondheim? Syns liksom ikke topografien stemmer helt med Narvik. Kirken og de store bygningene til høyre for denne burde kanskje være ett godt landmerke?
Narvik får i alle fall min stemme... Kirken er nær 100% match, og med malmhaugene i tillegg er det vel liten tvil?
Erik Dreyer
Posts: 270
Joined: 11 Feb 2008 20:52
Location: Fredrikstad

Jan wrote:
Erik Dreyer wrote:Det bildet med de to vognene tror jeg er det toget som ble kallt "Padda" (pga.at det gikk sakte, og stoppet på hver eneste "melkerampe") som gikk på Østfoldbanen fra Oslo til Halden på 40 og 50 tallet. Har selv kjørt med det.
ED
Her har du et modellbilde av "Padda".

Hilsen Jan
Tja, du har vel rett i at det bildet er av "Padda" men det toget vi (I Rygge) kallte Padda var lik det vognsettet i de første bildene, ikke den modellen du sendte. Vel, tog er ikke min greie så jeg gir meg her. E
ErikD
User avatar
Jon-Vegard
Posts: 1321
Joined: 17 Apr 2008 11:46

Jon-Vegard wrote:Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor disse er tatt? Sannsynligvis på Østlandet ett sted, men er ikke sikker.
Tusen takk alle sammen. Bekrefter at bilde 2 er fra Narvik. Ser at det er tatt fra Håreksgt. ca. nr. 30. Det store bygget til høyre i bildet er Parkbakken 35.
Supert med en så topp engasjert medlemsmasse på forumet. Hadde aldri klart dette alene!!
Mvh.
Jon-Vegard
Post Reply

Return to “Originalfotos - Foto Id”