Er det mulig at en 21cm kanon kan ha avfyrt en granat rett opp i luften slik at den fallt ned under 10km fra. Om dette ikke er mulig er det en bombe eller granat fra en annen kanon som har falt ned her.
Granaten/bomben ligger her fremdeles (udetonert) men fyllt over.
Noen som føler trang til å grave?? PDT_Armataz_01_06
Er det mulig
Moderators: Stutzpunkt, KOS
Nå er jeg ikke helt med. Skulle det vært et bilde her? Uansett så er det jo ikke utenkelig at man har avfyrt en øvelsegranat eller blindgjenger.
Erik H
Erik H
Hei!
Tror neppe en 21 cm kanon kan eleveres så mye at den kan skyte "rett opp"
Vi klarte det nesten med Terne III i Marinen pga. computerfeil,men bommet heldigvis på akterdekket:
Blindgjengere fra annet skyts eller flybombe er vel et alternativ,man finner fremdeles blindgjengere eller kalde granater fra Sollia I og II i fjellene rundt Harstad,senest i sommer.
Hilsen Sigfred R.
Tror neppe en 21 cm kanon kan eleveres så mye at den kan skyte "rett opp"

Blindgjengere fra annet skyts eller flybombe er vel et alternativ,man finner fremdeles blindgjengere eller kalde granater fra Sollia I og II i fjellene rundt Harstad,senest i sommer.
Hilsen Sigfred R.
Ble fortalt/vist at en stor granat/bombe pløyde opp jorden og laget et stort hull uten å eksplodere. Ble senere fyllt over og gjort om til dyrket mark
Om noen vil grave kan jeg godt vise hvor det er og mens gravingen pågår kan jeg godt filme det (på avstand).
Dette er ut av batteriet på Tengsareid i Egersund.

Om noen vil grave kan jeg godt vise hvor det er og mens gravingen pågår kan jeg godt filme det (på avstand).
Dette er ut av batteriet på Tengsareid i Egersund.